آذربایجانجهان

رئیس گروه ناظر مجمع پارلمانی کشورهای مستقل مشترک المنافع: روند انتخاباتی در سطح عالی سازماندهی شده است

ما مدت ها قبل از شروع انتخابات به شعب اخذ رای رسیدیم، اما مردم از قبل در مقابل شعب اخذ رای تجمع کرده بودند و تا ساعت هشت منتظر بودند.

آزنیوزتی وی گزارش می دهد که این را جاکیپ آسانوف، رئیس گروه ناظر مجمع پارلمانی کشورهای مستقل مشترک المنافع گفته است.

جکیپ آسانوف گفت: «در گروه ما ۳۸ ناظر وجود دارد. این ناظران حرفه ای در حوزه های خود هستند، سناتورها، نمایندگان مجلس، کارشناسان، دبیران مجمع بین المجالس کشورهای مستقل مشترک المنافع. ما نماینده ۶ کشور هستیم. این گروه یکی از اصلی ترین ماموریت های نظارتی است که روند آماده سازی انتخابات را اجرا می کند. در واقع از 18 دسامبر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردیم. مجمع پارلمانی کشورهای مستقل مشترک المنافع قوانین آذربایجان با استانداردهای بین المللی، کنوانسیون های حقوق بشر، اسناد سازمان ملل متحد و پیمان های بین المللی را محاسبه می کند.

وی با بیان اینکه به موازات این روند آمادگی برای انتخابات را نظارت کردند، گفت: همزمان در ستاد رأی‌دهی جلساتی داشتیم، با نامزدهای ریاست‌جمهوری و نهادهای دولتی جلساتی داشتیم و توصیه‌های خود را ارائه کردیم. در مورد انتخابات امروز، هر یک از نامزدهای گروه ما در طول روز از شعب اخذ رای بازدید خواهند کرد، به طور متوسط ​​هر یک از ناظران ما در ۱۰ تا ۱۵ شعبه رای گیری حضور خواهند داشت. می خواهم بگویم قبل از افتتاح شعبه، بازرسی انجام دادیم و با نمایندگان شعب صحبت کردیم. احساس می شود که کمیسیون مرکزی انتخابات و حوزه های مرکزی انتخابات، کارهای تشکیلاتی بزرگی انجام داده اند. در نتیجه، چنین روند انتخاباتی در سطح بالایی سازماندهی شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا