جهان

رئیس گروه نظامی واگنر از «فرار» یک تیپ روسی از منطقه باخموت انتقاد کرد

ارتش اوکراین از رساندن آسیب جدی توسط نیروهایش به تیپ 72 روسیه در نزدیکی باخموت خبر داده و افزود که این تیپ رزمی روسیه تقریبا به‌طور کامل منهدم شده ولی شهر باخموت در شرق اوکراین، همچنان هدف اصلی مسکو است.

سخنگوی نیروهای اوکراینی چهارشنبه، 20 اردیبهشت در شرق این کشور، گفت که وضعیت در باخموت هنوز «وخیم» است، اما مسکو به دلیل تلفات سنگین در میان گروه نظامی ویژه واگنر، مجبور به استفاده از یگان‌های رزمی ارتش خود شده است.

همزمان، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، تیپ 72 روسی را متهم کرد که موقعیت خود را در خط مقدم باخموت رها کرده و به اوکراین اجازه تصرف قلمرو را داده است.

به گزارش «سی. ان. ان»، او در پاسخ به سوالات یک رسانه روسی، چهارشنبه، 20 اردیبهشت، گفت: «تیپ 72 دمش را روی کولش گذاشت و فرار کرد

باخموت هدف حملات چند ماهه نیروهای روسی از جمله گروه واگنر است و برای روسیه در حال حاضر از موقعیتی استراتژیک برخوردار است. به‌رغم نیروی نظامی و انسانی عظیمی که روسیه برای تصرف شهر – سرازیر کرده اما تاکنون نتوانسته کنترل کامل را در دست بگیرد و روز چهارشنبه نیروهای روسی متحمل خسارات سنگینی در این منطقه شدند.

به گفته پریگوژین، مهمات گروه واگنر در باخموت بسیار کم است و «در نبود مهمات، عملیات در جهت معکوس عمل خواهد کرد و نیروهای مسلح اوکراین، واگنر را نابود خواهند کرد

پریگوژین همچنین ارزش تسخیر باخموت را زیر سوال برده و مدعی شده که «باخموت اهمیت استراتژیک ندارد.»

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا