آذربایجانایرانسیاست

رادیو ارتش اسرائیل: “۳ نظامی ایرانی در مرز با جمهوری آذربایجان کشته شدند”

رادیو ارتش اسرائیل، یکشنبه ۱۱ مهر گزارش داد، در جریان رزمایش گسترده "فاتحان خیبر" ارتش ایران سه نظامی ایرانی کشته و چندین نفر زخمی شدند. 

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان تی، رادیو ارتش اسرائیل  روز یکشنبه ۱۱ مهر به نقل از منابع نظامی اسرائیل گزارش داد، در جریان رزمایش گستردهفاتحان خیبرکه توسط نیروی زمینی ارتش ایران در نزدیکی مرز با آذربایجان برگزار شد، سه نظامی ایرانی کشته و چندین نفر زخمی شدند

در این گزارش آمده است: “سه نظامی ایرانی بر اثر موشک شلیک شده توسط هلیکوپتر ایران در جریان تمرینات فاتحان خیبر تهران در نزدیکی مرز با آذربایجان در بحبوحه تنش با آذربایجان کشته شدند.”

پیش از این، در رسانه های اجتماعی گزارش شده بود که دست کم ۱۴ سرباز، که حال تعدادی از آنها وخیم است، در اثر حمله موشکی یک هلیکوپتر ایران در حین تمرینات مجروح شدند.

با این حال، علی حاجیلو، فرمانده ستاد ارتش ایران در منطقه شمال غرب، این ادعاها را رد کرد و گفت که این مانورها موفقیت آمیز بوده و هیچ سرباز کشته یا زخمی نشده است.

در همین حال، روز گذشته فیلم هایی از خروج نیروهای ایرانی از منطقه آموزش در شبکه های اجتماعی منتشر شد. بر اساس برخی گزارش ها، تمرینات زودتر از برنامه ریزی شده به پایان رسید.

ارتش ایران تعداد زیادی تجهیزات نظامی و سلاح مستقر کرده است که بیشتر آنها در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ تولید شده است.

صدا و سیمای ایران خاطرنشان کرده بود که این رزمایش ها بر اساس سناریوی جنگی دهه ۱۹۶۰ بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا