اجتماعیجهان

راه‌پیمایی ماتم در ایروان؛ پاشینیان با کمک پلیس وارد قبرستان شد

امروز، راهپیمایی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، اعضای دولت و هواداران به سمت قبرستان یرابلور در رابطه با عزاداری سه روزه در ارمنستان باعث تنش عمومی شده است.

در حال حاضر، وضعیت در منطقه همچنان متشنج است. پلیس تلاش کرد تا راه را برای مسئولان باز کند ولی بین پلیس و معترضین به پاشینیان درگیری رخ داد.

رسانه های ارمنستان گزارش می دهند كه ارامنه به مشاركت نخست وزیر در راهپیمایی از میدان جمهوری به سمت یرابلو معترض هستند.

گزارش شده است که مخالفان پاشنیان اشیاء مختلفی را به سمت او پرتاب کردند.

آنها می‌گویند که پاشینیان خائن شماره یک کشور و قاتل هزاران سرباز کشته شده ارمنستان است. همچنین اشاره شده است که هزاران کارمند دولت به اجبار در راهپیمایی یادبودی که توسط دولت ترتیب داده شده بود، شرکت داشتند. آنها نیز نام نخست وزیر را فریاد زدند و در حمایت از او شعار دادند. افزایش قابل توجه محافظان پاشینیان، همچنین، توجه روزنامه نگاران را به خود جلب کرد:

“به غیر از نخست وزیر، آرارات میرزویان رئیس مجلس، اعضای دولت، فرمانداران و معاونان نیز در این راهپیمایی شرکت فعال داشتند. نیکول پاشینیان با همراهی تعداد زیادی از محافظین ساختمان دولت را ترک کرد. دختر بزرگش مریم پاشینیان با او بود.”

لازم به ذکر است که کاربران ارمنی صبح امروز، عکس ها و فیلم هایی در مورد استفاده دولت از برخی ابزارها برای افزایش تعداد شرکت کنندگان بمنظور زیاد نشان دادن طرفداران پاشینیان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته بودند . ادعا شده بود که مقامات دولتی – کارمندان وزارت امور اضطراری و پلیس و همچنین پلیس‌های لباس شخصی – با اتوبوس های ویژه برای تجمع و راهپیمایی به تمام نقاط کشور اعزام شده اند. پیش از این، نزدیکان سربازان کشته شده ساعت ۱۱ پیش از ظهر در قبرستان یرابلور جمع شده بودند. آنها گفته بودند كه مانع از ورود پاشینیان به یرابلور می شوند و می گویند نخست وزیر حق ندارد یاد قربانیان جنگ را لكه دار كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا