خاورمیانه

راه اندازی مرکزی دراستانبول برای تخلیه غلات از اوکراین

وزیر دفاع ملی ترکیه از حصول توافق بر سر راه اندازی یک مرکز هماهنگی در استانبول با حضور نمایندگان روسیه و اوکراین درباره تخلیه غلات خبر داد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه در پایان نشست چهارجانبه هیئت‌های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و هیئت سازمان ملل در خصوص انتقال دریایی غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین در قصر قلندر استانبول به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات متعدد از سوی وزارت‌خانه‌ها و نهادهای ذیربط در این خصوص، اظهار داشت: «در جلسه امروز که گام مهمی برای کمک به حل بحران غذایی برداشته شد، کلیه جزئیات مربوط به حمل و نقل ایمن غلات و سایر شناورهای حامل مواد غذایی مورد بررسی قرار گرف».

آکار افزود: در نتیجه این نشست که در فضایی مثبت و سازنده صورت گرفت، مقرر شد یک مرکز هماهنگی در استانبول که نمایندگان طرفین در آن مستقر شوند، راه اندازی شود.

وزیر دفاع ملی ترکیه تاکید کرد: بر سر مسائل فنی از جمله کنترل مشترک در مبادی خروجی و ورودی بندر و تامین امنیت ناوبری در مسیرهای انتقال توافق حاصل شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه طرفین حاضر به حل این مشکل هستند، خاطرنشان کرد: «برای حصول نتیجه با هماهنگی سازمان ملل تلاش خواهیم کرد. از این حیث، توافق شد که هیئت‌های اوکراین و روسیه هفته آینده بار دیگر در ترکیه دیدار کنند. در این نشست که هفته آینده برگزار می‌شود، هم کلیه جزئیات بازبینی و هم اقدامات صورت گرفته امضا خواهد شد».

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا