ایرانجهانسیاست

مدیرکل آژانس انرژی اتمی: ایران فوراً درباره سایت‌های مشکوک همکاری کند

در صورت عدم همکاری ایران در این زمینه، برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید یا رد اعلام‌های ایران درباره مواد هسته‌ای دشوار خواهد بود

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواسته است که فوراً اجازه دسترسی به سایت‌های مشکوک هسته‌ای را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان او روز دوشنبه ۱۹ اسفند تاکید کرد که در صورت عدم همکاری ایران در این زمینه، برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید یا رد اعلام‌های ایران درباره مواد هسته‌ای دشوار خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند اعلام کرد که این نهاد سه سایت اعلام نشده در ایران را مشخص کرده است که احتمالاً محل ذخیره اورانیوم یا فعالیت‌های هسته‌ای است، اما تهران درخواست آژانس برای دسترسی به آنها را بی‌پاسخ گذاشته است.

این نهاد بین‌المللی می‌گوید طی سه نامه جداگانه از ایران خواسته است که دسترسی به این سایت‌ها را فراهم کند اما ایران به هیچ کدام از نامه‌ها پاسخ نداده است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه ۱۴ اسفند در واکنش به گزارش آژانس گفت که «دلایلی قوی برای پاسخ ندادن به سؤالات و درخواست‌‌های غیر مبنایی آژانس دارد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا