آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

رد اعتراض شهردار تیکان‌تپه و تأیید حکم ۹ فعال مدنی آذربایجانی در دادگاه تجدید نظر آذربایجان غربی

دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی حکم ۹ فعال مدنی آذربایجانی در شهرستان تیکان‌تپه (تکاب) به اتهام توهین به شهرداری تکاب در حین انجام وظیفه و اخلال در نظم عمومی تایید کرد.

بر این اساس، حکم «صائب نهاوندی تکانتپه، عبدالله افلاکی، وحید صدری، نواب جهانی، هادی شهبازی، علی هدایتی، رامین رضایی، یاورعلی قمرنیا و مجید زاهدپور» از فعالین مدنی آذربایجانی ساکن تیکان‌تپه (تکاب) به اتهام «توهین به شهرداری تکاب در حین انجام وظیفه» تایید و حکم «اخلال در نظم عمومی» در شعبه ۱۴ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی رد شد.

پس از صدور حکم در در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری با اعتراض شهردار و عوامل شهرداری پرونده به دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی ارجاع شد و شعبه ۱۴ اعتراض شهردار و عوامل شهرداری را رد و رای دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.

این فعالین آذربایجانی در دادگاه بدوی در شعبه ۱۰۲ کیفری شهرستان تکاب به اتهام توهین به شهرداری تکاب در حین انجام وظیفه به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان جزای نقدی به نفع دولت صادر و در خصوص اتهام دیگر مبنی بر اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع غیر قانونی و دادن شعار علیه شهرداری حکم برائت صادر گردیده بود.

به گزارش کانال تلگرامی عباس لسانی، روز یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸، جمعی از فعالین مدنی آذربایجانی و جوانان تیکان‌تپه در اعتراض به نصب نماد گروهک تروریستی پژاک در حیاط شهرداری تیکان‌تپه تجمع اعتراضی برپا کرده و خواستار برچیدن این نماد تروریستی شدند و پس از این تجمع اعتراضی، مسئولان شهرداری این نماد تروریستی را از داخل المان موسوم برچیدند.

لازم به ذکر است المان موسوم به «دف» که در داخل آن «خورشید»؛ نماد گروههای تروریستی پژاک و حزب دمکرات کردستان جاسازی شده بود با پیگیری «سمیه الماسی» و «حسین میکائیلی» از اعضای کُرد شورای شهر و به سفارش شهردار تکاب «ناصح محمدخانی»، با هزینه ۳۷۰ میلیون تومانی در شهر دیواندره ساخته شده و در مهرماه ۹۸ در محله شریف آباد تیکان تپه نصب شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا