جهان

رسانه‌های اتریش “دو قهرمان تُرک” را که در حمله تروریستی امروز وین به زخمی‌ها کمک کردند ستایش می‌کند

بنا به گزارش‌ها رجب طیب گولتکین و میکائیل اوٌزِِن، شهروندان تُرک‌تبار اتریش در زیر گلوله، یک پلیس تیرخورده و دو زن زخمی را به آمبولانس رساندند.

اقداماتی که دولت ترکیه نیز روز سه‌شنبه آنها را قهرمانانه توصیف کرد.

میكائیل اوزن، مربی ورزشهای رزمی، به خبرنگاران با اشاره به محلی كه وی و دوستش رجب طیب گولتكین به افسر پلیس کمک کردند، به خبرنگاران گفت: “او روی زمین دراز كشیده بود و ما به حالت زیگزاگ پیش او دویدیم.”

میكائیل اوزن گفت که دو افسر پلیس دیگر که خود را به سمت افسر مجروح انداختند تا از او محافظت کنند، به آنها گفتند که برای امنیت خودشان از محل دور شوند.

اما او گفت که آنها خود را پیش افسر زخمی رساندند و به انتقال او به آمبولانس کمک کردند.

میكائیل اوزن گفت که “ما آنچه لازم بود را انجام دادیم.”

اوزن گفت: “من، به عنوان یك مسلمان ترك تبار، می خواهم بگویم: من در اتریش زندگی می كنم، در اتریش به دنیا آمدم، در اتریش به مدرسه رفتم و حرفه خود را در اتریش آموختم. اگر امروز نیز همین اتفاق تکرار می شد، دقیقاً همان کار را بدون تردید انجام می دادم. از آنجا که ما در اتریش زندگی می کنیم، در کنار اتریش هستیم.”

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش در یک کنفرانس خبری با نام بردن از این دو نفر گفت: “برای من مهم است که ذکر کنم، افسر پلیس زخمی توسط دو اتریشی مهاجر به آمبولانس منتقل شد.”

رجب گولتکین نیز به خبرگزاری آنادولو ترکیه گفت که او و اوزن با شنیدن صدای تیراندازی در مرکز شهر وین، به سمت سر و صدا حرکت کرده و یک فرد مسلح را در حال تیراندازی به رهگذران مشاهده کرده اند.

گولتکین گفت: “بعد از اینکه من زن زخمی را به رستوران مجاور منتقل کردم، تروریست اسلحه خود را به سمت من گرفت و من خود را زمین انداختم تا گلوله او به من اصابت نکند ولی یکی از ساچمه‌ها به پای راستم اصابت کرد.”

وی گفت: “ما سوار ماشین دوستم شدیم و برای گزارش این حادثه به نزدیکترین ایستگاه پلیس رفتیم.”

گولتکین گفت که آنها همچنین به یک زن مسن کمک کردند تا به مکانی امن منتقل شود.

اقدامات این افراد همچنین باعث تحسین رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه و مولوت چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه شد.

رئیس جمهور ترکیه در یک تماس تلفنی با رجب طیب گولتکین و میکائیل اوزن صحبت و از آنها به خاطر رفتار قهرمانانه‌شان تشکر کرده است.

آقای چاووش اوغلو در توییتر نوشت: “شب گذشته دو قهرمان در وین حضور داشتند. رجب طیب و میکائیل همان کاری را انجام دادند که انتظار می رود یک ترک و مسلمان واقعی انجام دهد! از شما جوانان ممنونم ما به شما افتخار میکنیم!”

وی بعداً در یک کنفرانس خبری گفت که برای ابراز تسلیت آنکارا با همتای اتریشی خود صحبت کرده و ستایش خود را در مورد این دو نفر تکرار کرده و گفته است که آنها برای کمک به قربانیان خطرات را نادیده گرفته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا