ایرانجهانسیاست

رسانه‌های حکومتی مدعی درگیری بین نیروهای آمریکایی و ایرانی در دریای عمان شدند

تلویزیون ایران، ۱۲ آبان، تصاویری از آنچه «تلاش تفنگداران دریایی آمریکا برای توقیف یک نفتکش ایرانی در دریای عمان» گفته شده، منتشر کرده است.

تلویزیون ایران روز چهارشنبه ۱۲ آبان، تصاویری از آنچه «تلاش تفنگداران دریایی آمریکا برای توقیف یک نفتکش ایرانی در دریای عمان» گفته شده، منتشر کرده است.

تلویزیون ایران مدعی شده که ارتش آمریکا با کمک چند هلیکوپتر و کشتی این نفتکش را زیر نظر گرفته و بعدا تفنگداران دریایی آمریکا با سوار شدن به نفتکش، کنترل آن را به دست گرفتند و سعی کردند آن را به سمت نامعلومی هدایت کنند.

بر اساس این ادعا، نیروی دریایی سپاه پاسداران با قایق های تندرو آنها را تعقیب و کنترل نفتکش را به دست گرفته و آن را به سمت آب های سرزمینی ایران هدایت کرده است.

رسانه‌های حکومتی مدعی هستند، ارتش آمریکا سپس بار دیگر تلاش کرد تا با کشتی های جنگی مسیر نفتکش را مسدود کند، اما در نتیجه «اقدام قاطع» سپاه پاسداران ناکام ماند.

ایالات متحده هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

در جولای ۲۰۲۱، یک نفتکش اسرائیلی در سواحل عمان در دریای عرب مورد حمله مرگبار قرار گرفت. دو پهپاد انتحاری به عرشه کشتی حمله کردند و دو خدمه کشتی را کشتند. یکی از آنها رومانیایی و دیگری شهروند بریتانیا بود.

رومانی، اسرائیل، ایالات متحده و بریتانیا با صدور بیانیه ای مشترک تهران را مسئول این حمله مرگبار دانستند. ایران گفته است که این اتهامات نادرست و بی اساس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا