خاورمیانهسیاست

روحانی ارشد مسیحیان لبنان حزب‌الله را مسئول اوضاع وخیم این کشور دانست

در یک ویدئوی لو رفته از روحانی ارشد مسیحی لبنان، او حزب الله را متهم کرده است که با کشاندن لبنان به درگیری های منطقه ای به کشور آسیب می رساند.

بشاره بطرس الراعی، اسقف اعظم کلیسای مارونی لبنان با متهم کردن حزب‌الله مورد حمایت ایران مبنی بر اینکه این گروه مسلح می‌خواهد لبنان «همیشه در وضعیت جنگی باقی بماند» گفت: “شما نه به دنبال منافع (ما) و نه منافع مردم خود هستید.”

بشاره بطرس الراعی با بیان اینکه وی با طرفداران حزب الله که منتقد سیاست‌های این گروه هستند، دیدارهایی داشته است، گفت آنها به ما می‌گویند: “این زرادخانه [حزب‌الله] علیه ماست، ما دیگر نمی توانیم تحمل کنیم. زیرا آنها [طرفداران حزب‌الله] نیز مانند ما گرسنه هستند.”

این فیلم شدیدترین انتقاد وی از حزب الله را نشان می دهد.

حزب‌الله همراه با متحدان سیاسی خود در پارلمان لبنان تأثیر گذار است،

اسقف اعظم کلیسای مارونی لبنان با اشاره به استقرار ستیزه‌جویان حزب الله در سوریه برای حمایت از بشار اسد در کنار شبه نظامیان شیعه و همچنین اتحاد با ایران بر علیه عربستان سعودی، خواستار آن شد تا لبنان در درگیری های منطقه ای موضعی بی طرف داشته باشد.

مخالفان حزب الله می گویند که رابطه این کشور با تهران کشورهای عربی حاشیه خلیج را از لبنان دور نگه داشته و منبع مهم کمک را از میان برداشته است.

بحران مالی لبنان با سقوط ارز، فقر و گرسنگی را دامن زد. این بدترین بحران از زمان جنگ داخلی ۱۹۷۵-۱۹۹۰ لبنان است که باعث کشیده شدن کشور به نزاع‌های فرقه ای شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا