ایران

روحانی: از تخیلات کودکانه فاصله بگیریم

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه باید از «توهمات و تخیلات کودکانه» فاصله بگیریم، اضافه کرد: هیچ کسی فکر نمی کرد مردم ایران چنین مقاومتی کنند.

حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح یک تصفیه خانه گفت: درست است شرایط سخت شده، ولی هیچ کسی فکر نمی کرد مردم ایران چنین مقاومتی کنند.

 

روحانی اضافه کرد: «دو رهبر اروپایی به من گفتند که ترامپ در آغاز تحریم ها به آنها گفته است که جمهوری اسلامی سه ماه دیگر تمام می شود. آنها نمی‌دانند استقلال، مردم سالاری و حاکمیت ملی برای مردم ما چه اهمیت زیادی دارد.»

او با اشاره به انتخابات اسفند ماه مجلس در ایران اضافه کرد: این‌انتخابات بر قدرت ملی تاثیرگذار است. اگر اشکالی هم می بینیم و عده‌ای مسیر را اشتباه رفته اند، ما هم باید نصیحت کنیم و هم بگذریم و پای صندوق بیاییم.»

رئیس‌جمهور ایران گفت:‌ «دشمن گمان می‌کرد با اعمال فشار، دولت حداکثر بتواند نان مردم را تأمین کند و از توسعه در ایران خبری نخواهد بود، اما از مهر تاکنون ۱۳۳ پروژه مهم برق و آب در ۲۲ استان افتتاح شده است. البته دستگاه‌های تبلیغاتی کم کاری دارند. باید برای مردم توضیح دهیم که در شرایط سخت چگونه همه دست به دست هم داده‌اند.»

او تاکید کرد: «باید از توهمات و تخیلات کودکانه فاصله بگیریم. برخی می‌گویند طرح‌ها را نباید توضیح داد چون دولت قوی و محبوب می‌شود. در حالی که دولت خادم، نوکر و نماینده ملت است.»

روحانی گفت: «دولتی که در تنگناست، سه برابر دولت‌های قبلی کار کرده است. البته ما نمی‌گوییم این خدمات کافی است، ما چیز دیگری فکر می‌کردیم و گمان نمی‌کردیم یک دولت دقل‌کار طرفدار تروریسم در آمریکا سر کار بیاید. به هر حال در شرایط تحریم کار سخت می‌شود اما ما از امیدمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

رئیس جمهور ایران ادامه داد: «قدرت فقط در برابر آمریکا به درد نمی‌خورد. اگر قدرتمند نباشیم کشور کوچکی هم به ما زور می‌گوید. تاکید رهبر انقلاب بر افزایش قدرت ملی کشور نکته بسیار مهمی بود.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا