اقتصادایران

روحانی استخراج رمزارزها را تا پایان شهریور ممنوع اعلام کرد

رییس جمهور ایران امروز چهارشنبه ۵ خرداد به وزارت‌خانه‌های صنایع، کشور، نیرو، و ارتباطات دستور داد: "فعالیت‌های رمزارز از امروز تا پایان شهریور باید تعطیل شود."

حسن روحانی، رییس جمهور ایران امروز چهارشنبه ۵ خرداد در جلسه هیئت دولت به وزارت‌خانه‌های صنایع، کشور، نیرو، و ارتباطات دستور داد که “فعالیت‌های رمزارز از امروز تا پایان شهریور باید تعطیل شود.”

روحانی گفت از امروز حتی “آنها که مجاز بودند نیز غیرمجاز هستند.”

در روزهای گذشته قطع برق اختلالاتی در زندگی شهروندان ایجاد کرده است و برخی مسئولان استخراج عیرقانونی رمزارزها را دلیل آن دانسته بودند، در حالیکه تقاضا برای رمزارزها در ایران نیز همرمان رو به افزایش است.

محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، در برنامه‌ای تلویزیونی گفت به همکارانم که برای جمع‌آوری رمزارزها رفته بودند، تیراندازی شده است.
او توضیح بیشتری در این زمینه نداد ولی گفت که از دستگاه‌های امنیتی و قضائی کمک خواستیم کمک نکردند.
پس از سخنان مدیرعامل شرکت توانیر، کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشتند،  این ماینرها دست چه کسانی هستند که دست به تیراندازی می‌زنند.چه کسانی جز سپاه و نيروهاي امنيتي جرات میکنند روی کارمندان دولتی اسلحه بکشند.
از سوی دیگر، با ادامه خاموشی‌های گسترده در شهرهای مختلف ایران و اوج گیری اعتراضات مردم، وزارت نیرو در جلسه هیات دولت خواهان ورود وزارت اطلاعات و پلیس امنیت اقتصادی به بحران خاموشی‌ها شد.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزارت نیرو در جلسه هیات دولت عصر یک‌شنبه در جلسه‌ای به ریاست حسن روحانی گزارشی را درباره وضعیت تامین برق ارائه کرد. این وزارتخانه با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات خود برای گذر از اوج مصرف برق در سال‌جاری، خواستار اقدام دستگاه‌های امنیتی از جمله وزارت اطلاعات و مدیریت انرژی وزارت اطلاعات، وزارت کشور، دادستان‌ها و پلیس امنیت اقتصادی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا