ایران

روحانی: اگر مراقبت روزانه صورت نگیرد بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است

حسن روحانی با بیان اینکه همه چیز‌ را نمی‌توانم بگویم ولی اگر مراقبت روزانه صورت نگیرد بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است، افزود: «مردم ما را انتخاب کردند» که فتیله تنش‌ها و دشمنی‌ها را پایین بیاوریم.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی این کشور گفت: اینکه بگوید سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست.

 

 

روحانی افزود: «اگر اقتصاددانی بلد است که با روابط خارجی تخریب شده و در شرایطی که مردم احساس کنند شرایط هر روز سخت تر می شود و تحریم های بین المللی به ما فشار آورد و در فروش محصولات از جمله نفت مشکل داشته باشیم، بگوید؛ به نظر من امروز همه دنیا به هم متصل است و اینگونه نیست که اقتصاد کار خود را انجام دهد و بگوییم به فرهنگ و سیاست بی ربط است حتما اقتصاد، به فرهنگ، سیاست و امنیت مرتبط است.»

او با بیان اینکه در شرایط صلح وضعیت متفاوت است، ادامه داد:  تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ من روزانه مراقبت می کنم به عنوان مسوول شورای عالی امنیت ملی روزانه مراقبت می کنم نمی توانم همه چیز را اینجا بگویم و گفتنی نیست، فعلا اما اگر مراقبت دائمی صورت نگیرد بین جنگ و صلح یک فاصله است و گلوله ای می توان جنگ بیافریند و خودداری از شلیک گلوله صلح می افریند.

روحانی با اشاره به مشخص بودن اختیارات رییس جمهوری، دولت، روسای قوا، رهبری و … در قانون اساسی گفت: ما باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنیم

او ادامه داد: اینکه ما با دنیا چگونه رفتار کنیم و دنیا با ما چگونه رفتار کند. این کافی نیست که این و آن ، و ۱۰ نفر را بشماریم و بگوییم اینها دشمن ما هستند. خب بله درست است اینها دشمن ما هستند. حالا چه کاری باید انجام بدهیم؟

 

رییس جمهور ایران اضافه کرد: «مردم ما را انتخاب کردند» و یکی از وظایفی که مردم بر گردن ما گذاشتن این است که چگونه فتیله این تنش‌ها و دشمنی‌ها را پایین بیاوریم. پس «مردم برای چه چیزی به ما رای دادند» که ما چکار کنیم؟ ما دوباره بیاییم به مردم خبر بدهیم که خیلی روابط سخت است و دنیا با ما خوب نیستند و «ته دلشان با اسلام» و ایران خوب نیستند. حالا چکاری باید انجام بدهیم؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا