ایرانسلامتی و زندگیسیاست

روحانی: ما کار بزرگی به نام خرید واکسن کرونا داریم انجام می‌دهیم

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران امروز شنبه ۴ اردیبهشت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت، ما کار بزرگی به نام خرید واکسن کرونا داریم انجام می‌دهیم.

علی‌رغم گذشت ماه‌ها از آغاز واسیناسیون عمومی کرونا در کشورهای جهان و منطقه، حسن روحانی با «دشوار» خواندن تدارک واکسن کرونا گفت: «واکسن الان جزو کالاهایی نیست که بتوانیم هر مقدار بخواهیم بخریم. بنابراین این کار ساده و آسان نیست و ما این کار بزرگ را داریم انجام می‌دهیم.»

رئیس‌جمهور ایران بار دیگر با مقصر خواندن تحریم‌ها در «جابجایی پول» گفت: «حتی در انتقال پول از عراق به سوریه چقدر دردسر داریم تا یک مورد جابجایی انجام شود.»

مشخص نیست منظور حسن روحانی در جابجایی پول از عراق به سوریه برای خرید واکسن کرونا است یا برای تامین مالی گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی خود در این کشورها.

با این حال او در ادامه تاکیدات چند ماه اخیر خود و سایر مقامات دولت تاکید کرد که «خرید واکسن یک اولویت است و پول واکسن را ما تامین خواهیم کرد.»

آقای روحانی مشخص نکرد که آیا تا کنون واکسنی خریداری شده یا نه. چرا که در هفته‌های اخیر مقامات و سفیر ایران در روسیه اعلام کرده بودند که ۳۰ میلیون (۶۰ میلیون دُز) واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه خریداری شده اما از اظهارات نا پایدار و غیر دقیق رئیس‌جمهور ایران به نظر می‌رسد که آن خبر نیز صحت ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا