جهانخاورمیانهسیاست

روزنامه اسرائیل هیوم: اسرائیل گزینه های نظامی بر علیه ایران را دوباره مرور می کند

رویترز روز پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۹ به نقل از یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد، اسرائیل در حال تجدید نظر در گزینه های نظامی برای درگیری احتمالی با ایران است.

رویترز روز پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۹ به نقل از یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد، اسرائیل در حال تجدید نظر در گزینه های نظامی برای درگیری احتمالی با ایران است. زیرا دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با دولت جدید آمریكا در مورد سیاست هسته ای ایران اختلاف نظر دارد.

رویترز می‌گوید، در مقاله ای در صفحه نخست یکی از روزنامه های پر تیراژ اسرائیل آمده است که ارتش در حال طراحی سه گزینه برای “تضعیف تلاش های هسته ای ایران یا در صورت لزوم مقابله با تهاجم ایران است و به زودی به دولت ارائه خواهد شد”.

مقاله، اسرائیل هیوم ، به هیچ منبعی استناد نکرد. اما در ادامه به سخنان بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور اشاره کرد که گفته بود: “اسرائیل باید گزینه نظامی را روی میز داشته باشد.”

اسرائیل مدتهاست برنامه هایی برای مقابله با ایران در پیش دارد. به نظر می رسد که این مقاله به این منظور طراحی شده است که این برنامه‌ها اکنون به روز می شوند.

مقامات اسرائیلی ابراز امیدواری کرده اند که جو بایدن “فشار حداکثری” ترامپ بر علیه تهران را که شامل تحریم های سخت است، تا برچیده شدن برنامه هسته ای ایران حفظ کند.

اما یکی از آنها، اسرائیل کاتز، وزیر دارایی این کشور، در رادیو ارتش اذعان کرد: “در مورد چشم انداز ایران (با بایدن) اختلافاتی وجود دارد و البته این چالش برانگیز خواهد بود.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا