جهان

روسیه “اسکندر” ها و دیگر تسلیحات سنگین را در مرز اوکراین مستقر کرد

همراه با تعداد زیادی خودروی زرهی، توپخانه و راکت انداز، سامانه های موشکی عملیاتی-تاکتیکی "اسکندر ام" ارتش روسیه نیز در مرز مستقر شدند.

گزارش ها مبنی بر استقرار نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین ادامه دارد. همراه با تعداد زیادی خودروی زرهی، توپخانه و راکت انداز، سامانه های موشکی عملیاتی-تاکتیکی “اسکندر ام” ارتش روسیه نیز در مرز مستقر شدند.

توماس بولاک، تحلیلگر «جینز اینتلیگنت نیوز» گزارش داد، تاکنون حداقل ۱۴ واحد نظامی ارتش روسیه، از جمله چندین سامانه موشکی تاکتیکی عملیاتی “الکساندر-ام” وارد مرز اوکراین شده اند.

گزارش شده است که این سامانه‌ها به تیپ ۱۱۹ موشکی واحد نظامی مرکزی تعلق دارند.

«جینز اینتلیگنت نیوز» همچنین از انتقال تیپ های مکانیزه ۷۴ و ۳۵ منطقه نظامی مرکزی، تیپ ۱۲۰ توپخانه و هنگ ۶ تانک و همچنین تعداد زیادی خودروی زرهی پیاده نظام، توپخانه دوربرد، سیستم‌های اوراگان و اسمرچ، هوویترهای خودران و سامانه های توپخانه ای سنگین سولنتسپیوک توس-۱ای با قطارها به منطقه وورونژ خبر می‌دهد.

براساس این گزارش، یک اردوگاه صحرایی در یک منطقه جنگلی در جنوب وورونژ ایجاد شده است. این اردوگاه مجهز به سامانه ارتباطی برد بلند رِدوت-۲یواس، آشپزخانه و بیمارستان صحرایی است. این سامانه ارتباطی نه در سطح گردان یا تیپ، بلکه در سطح ارتش استفاده می شود که نشان دهنده میزان استقرار تسلیحات نظامی است.

تسلیحات مشابهی در کریمه الحاق شده و منطقه کراسنودار نیز مشاهده می شود. تعداد زیادی تانک و سیستم توپخانه، خودروی زرهی پیاده نظام، خمپاره های خودران ۲۴۰ میلیمتری “تولپان” و سلاح های دیگر وجود دارد. این نیروها از منطقه نظامی جنوب منتقل شدند.

لازم به ذکر است که منطقه نظامی جنوبی روز گذشته اعلام کرد که کشتی های توپخانه ای ناوگان خزر نیز از آن طرف رودخانه ولگا به دریای سیاه منتقل شده اند. استقرار روسیه در مرزهای اوکراین از اواخر ماه مارس آغاز شد. کشورهای غربی در این زمینه ابراز نگرانی کرده و بیانیه های حمایت از اوکراین صادر کرده اند.

روسیه به موازات استقرار نیروها در مرزهای اوكران كیف را متهم كرد كه اوضاع دونباس را وخیم‌تر كرده و آماده حمله به “جمهوری های” دونتسک و لوگانسك است. و مقامات روسی می گویند که “هموطنان خود را در دونباس” تنها نخواهند گذاشت.

دیمیتری کوزاک، معاون رئیس جمهور روسیه و نماینده مسکو در گروه تماس سه جانبه با دونباس، روز گذشته گفت که اگر کیف اقدامات خصمانه خود را آغاز کند، این پایان اوکراین خواهد بود. وی افزود: “من فکر می کنم که شروع جنگ آغازی بر پایان اوکراین خواهد بود. چنین ارزیابی هایی وجود دارد و من این ارزیابی ها را تأیید می کنم. این شلیک کردن به خود خواهد بود؛ آن هم نه به پا، به شقیقه.”

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیروز از دونباس بازدید کرد و با نظامیانی که در خط تماس مستقر هستند، دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا