ایرانجهانسیاست

دور دوم نشست طرفین برجام در وین پایان یافت

نشست کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی (برجام) که امروز جمعه ۲۰ فروردین در وین آغاز شده بود دقایقی پیش پایان یافت.

عباس عراقچی، رییس هیات مذاکره کننده ایران گفت، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونین در روز چهارشنبه آتی در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی‌ همه طرف ها در حوزه توافق هسته ای صورت گیرد، ادامه یابد.

نماینده چین در مذاکرات هسته ای ایران گفت که همه طرفها توافق کرده اند که هفته آینده مجدداً تشکیل جلسه دهند و اقدامات فشرده تری را برای بازگرداندن تهران و واشنگتن به برجام انجام دهند.

وانگ قون، سفیر چین در سازمان نظارت بر فعالیت‌های اتمی سازمان ملل پس از این نشست به خبرنگاران گفت که گفتگوها در مسیر درست پیش می روند و طرفین اختلافات را کم می کنند.

سفیر روسیه در وین پیش از آغاز نشست گفت احتمالا این گفتگوها چندان طولانی نخواهد بود و بیشتر بر ارزیابی نتایج آنچه ظرف این هفته انجام گرفته تمرکز کرده و برای گام‌های آتی در آن تصمیم گرفته خواهد شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۹ فروردین به خبرنگاران گفت: “اجازه نخواهیم داد انتظارات از جایی که هستیم فراتر رود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا