جهان

روسیه همچنان سلاح به ایروان ارسال می‌کند

دولت آذربایجان رسماً از سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی (ایکائو) درخواست کرده است تا در مورد ارسال سلاح به ارمنستان با استفاده از هواپیماهای غیرنظامی که توسط دولت ارمنستان ثبت شده،  تحقیق کند.

به گزارش ای‌ان‌تی، سازمان هواپیمایی بین المللی هنوز تحقیقات مربوطه را انجام نداده است.

به این دلیل، ارسال سلاح در هواپیماهای غیرنظامی تحت عنوان کمک های بشردوستانه به فرودگاه «زوارتنوتس» ارمنستان ادامه دارد.

بر اساس گزارش بخش فارسی ای‌ان‌تی به نقل از رسانه‌های آذربایجان، یک محموله نظامی صبح ۱۸ اکتبر از «نووسیبیرسک» و ۷ محموله نظامی از «مینِرالنی وودی» تدارک دیده شده است.

قابل ذکر است که ارسال سلاح در هواپیمای متعلق به هواپیمایی «آتلانتیس یوروپین» که تحت تحریم است، در این تصویر دیده می‌شود.

همچنین در ۱۷ اکتبر، سلاح هایی نیز توسط هواپیماهای باری نظامی آی‌اِل-۷۶ از روسیه به ارمنستان تحویل داده شده است. بر این اساس، ارسال ۵ محموله نظامی از فرودگاه های «مینِرالنی وودی»، «ونوکوا» و «نووسیبیرسک» انجام شده است.

به گزارش رسانه‌های آذربایجان، اداره پرواز‌های مسافرتی روسیه مسیرهای هواپیماهای حمل و نقل نظامی به ایروان را پنهان می کند. به عنوان مثال، یک هواپیمای باری نظامی در ۱۷ اکتبر از ایروان بلند شد و سپس این هواپیما مخفیانه در «مینِرالنی وودی» فرود آمده و از اینجا به سمت ارمنستان پرواز و شب ۱۸ اکتبر در ایروان فرود آمده است.

امروز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) قرار است ۴ هواپیمای باری نظامی از روسیه به فرودگاه «زوارتنوتس» تحویل داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا