جهان

رونمایی از صلح خاورمیانه/ دونالد ترامپ: طرح صلح من متفاوت از طرح‌های پیشین آمریکا است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده ضمن اشاره به این مطلب كه اسرائیل گامی بزرگی در جهت صلح برداشته است، افزود: امروز «فرصتی تاریخی» برای فلسطینی ها برای دستیابی به کشور مستقل‌شان فراهم شده است.

به گزارش العربیه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در یک کنفرانس خبری مشترک به اعلام جزئیات طرح صلح خاورمیانه «معامله قرن» پرداخت.

 

دونالد ترامپ تصریح کرد: من راه‌حل‌های کامل و مفصلی برای برخورداری از محیطی دارای صلح بیشتر برای طرف‌های مختلف پیشنهاد می‌دهم. طرحی که برای صلح ارائه خواهم داد، متفاوت از پیشنهادهای پیشین است و طرح امروز ما ۸۰ صفحه‌ای است.

وی افزود: طرح من فرصتی را برای اسرائیلی‌ها در چارچوب راه‌حل دو کشور {اسرائیل و فلسطین} ایجاد می‌کند و این طرح متفاوت از طرح‌های دولت‌های پیشین آمریکا است.

آنها {فلسطینی ها} مستحق زندگی به مراتب بهتر هستند.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با تاکید بر این مطلب که من خواستار دولت مستقل فلسطین هستم، افزود: این طرح سرزمین‌های فلسطینی را دو برابر می‌کند و در طرح صلح من هیچ فلسطینی یا اسرائیلی مجبور به ترک خانه خود نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایالات متحده سفارت خود را برای فلسطینی‌ها در شرق اورشلیم (بیت‌المقدس) افتتاح خواهد کرد، تصریح داشت که این طرح، یک پیشنهاد برد-برد برای هر دو طرف است.

دونالد ترامپ ادامه داد: نخست وزیر اسرائیل به من گفته است که آماده موافقت با طرح صلح خاورمیانه به عنوان پایه و اساسی برای مذاکره است.

وی با اشاره به این موضوع که کسانی هستند که از فلسطینی‌ها به عنوان تفنگ‌هایی در راستای اهداف تروریستی و ​​افراط گرایی استفاده می‌کنند، افزود: «اسرائیل دولتی است که خواهان صلح است» و امروز روز اتخاذ گامی بزرگ به سمت صلح است.

به گزارش العربیه، هیچ مقام فلسطینی در این جلسه حضور نداشت ولی سفیران سه کشور عربی؛ عمان، امارات متحده عربی و بحرین در کاخ سفید بودند که پرزیدنت ترامپ از ایشان تشکر کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا