آذربایجانایران

رونمایی از لوگوی نمایش کمدی ترکی «مالی چوخ، گونو قره» در تبریز

مراسم رونمایی از لوگوی نمایش کمدی "مالی چوخ، گونو قره" با حضور جمعی از هنرمندان، علاقمندان و اصحاب رسانه در عمارت سرخه‌ای تبریز برگزار شد.

به نوشته یاز اکو، در این مراسم یعقوب صدیق جمال کارگردان نمایش مالی چوخ گونو قره با انتقاد از وضعیت موجود فضای هنری در شهر تبریز گفت: «داریم آخرین نفسهایمان را می کشیم. هر کسی که از دستش کاری می آید برای نجات هنر انجام دهد. من این را صرفا برای خودم نمی گویم بلکه بزرگان هنرمان را با این وضع از دست می‌دهیم. اهالی هنر یا مهاجرت کرده‌اند یا در حال مهاجرت هستند.»

وی در ادامه با گلایه از نامهربانیها گفت: «کسی نپرسید چرا نمایش “بالاجا قارا بالیق” بعد از ۲۱ روز تعطیل شد؟ چرا به درد همدیگر نمی رسیم؟»

جمال ساقی نژاد بازیگر نمایش «بالاجا قارا بالیق» نیز با اشاره به اینکه نزدیک یک سال است برای این نمایش کار کرده‌ایم گفت: «حقیقتا کار کردن نمایش طنز با این حالمان کار بسیار سختی است ما می‌خواهیم مردم را شاد کنیم با اینکه خودمان شاد نیستیم و این کار سختی است. اگر ژانر نمایش تراژدی بود کارمان آسان بود به یکی از مشکلاتمان فکر میکردیم و در نقش یک فرد غمگین می‌رفتیم.»

نمایش تورکی مالی چوخ گونو قره از ۷ اردیبهشت ماه همه روز از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد صیامی مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز به صحنه خواهد رفت.

این نمایش بر اساس داستان های فولکلور آذربایجان و به زبان تورکی آذربایجانی آماده شده است.

یعقوب صدیق جمال کارگردانی این نمایش را بر عهده داشته و جمال ساقی‌نژاد، سید محمود مظفری، مسعود محسنی، سئودا برمایه، سولماز هاشمی‌نسب، مصطفی پورقاسم، رقیه ولی‌پور، ستاره اسمعیلی، بابک اسکافی، محمد زیرک، عادل زارع، حسین قربانی و سامان جولا به ایفای نقش خواهند پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا