اقتصادایرانخاورمیانهسیاست

رویترز: سوخت ایران با کامیون از طریق سوریه به لبنان تحویل داده می‌شود

رویترز می‌گوید، اولین محموله نفت ایران که از طریق گروه مسلح حزب الله لبنان تأمین شده است از طریق سوریه با کامیون تحویل داده می شود.

رویترز می‌گوید، دو منبع آگاه در این زمینه روز پنجشنبه ۱۱ شهریور گفتند که اولین محموله نفت ایران که از طریق گروه مسلح حزب الله لبنان تأمین شده است از طریق سوریه با کامیون تحویل داده می شود.

حزب الله، گروهی به شدت مسلح که توسط سپاه پاسداران ایران در سال ۱۹۸۲ تاسیس شد، ماه گذشته اعلام کرد که محموله نفت ایران برای کاهش کمبودهای فلج کننده سوخت در لبنان در راه است.

منتقدان حزب الله در لبنان نسبت به عواقب وخیم این موضوع هشدار داده و گفته اند که ممکن است تحریم هایی علیه لبنان وضع شود که اقتصاد آن نزدیک به دو سال است که در حال فروپاشی است.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله هم پیش‌تر گفته بود، غیر از اولین کشتی حامل سوخت، «دومین و سومین کشتی سوخت از ایران نیز در راه خواهد بود» و «بعد از آن نیز ادامه خواهد یافت.»

یک منبع به رویترز گفت، تصمیم به دریافت محموله کشتی از طریق سوریه به ترس از هدف قرار گرفتن از سوی اسرائیل یا آمریکا مربوط نمی شود، این موضوع به دلیل ملاحظات داخلی و عدم تمایل به بروز مشکل با هر کدام از متحدین مربوط است.

وزیر موقت انرژی لبنان گفته است که دولتش هیچ گونه درخواستی برای مجوز واردات سوخت ایران دریافت نکرده است.

این منابع گفتند که محموله وارد بندر سوریه می شود و سپس به لبنان منتقل می شود و اولویت اول تحویل سوخت به بیمارستان ها برای تولید برق (ژنراتورها) است.

در گزارشی در روزنامه محلی “الاخبار” روز پنجشنبه آمده است که این کشتی وارد آبهای سوریه شده است اما سرویس ردیابی تانکرترکرز این گزارش را رد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا