خاورمیانه

رویترز: مواضع ایران در سوریه هدف حمله قرار گرفت

خبرگزاری رویترز گزارش داد که مواضع نظامی متعلق به جمهوری اسلامی ایران در سوریه از سوی اسراییل مورد حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز در این گزارش از هدف قرار گرفتن یک انبار بزرگ مهمات متعلق به نیروهای وابسته به ایران در حومه دمشق خبر داد.

همزمان خبرگزاری رسمی حکومت سوریه، سانا، به نقل از یک منبع نظامی نوشت که ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه دوشنبه به وقت محلی، جنگنده‌های اسراییل حمله‌ای موشکی از آسمان جولان سوریه علیه اطراف جنوبی دمشق انجام داده وپدافند هوایی ارتش سوریه با آنها مقابله کرده است.

رسانه‌های منطقه‌ نیز می‌گویند شامگاه دوشنبه به وقت محلی ارتش اسرائیل به چند پادگان و همچنین سیستم پدافند سوریه حملاتی ترتب داده است.

رویترز به نقل از نیروهای نظامی جدا شده از ارتش سوریه نوشت، هدف حملات، یک انبار بزرگ مهمات تحت کنترل نیروهای ایرانی در جبل المنه در نزدیکی شهر الکسوه بود.

همچنین حملات دیگری نیز به شهرهای مقیلبیه و زکیه در نزدیکی  الکسوه صورت گرفته که نیروهای حزب‌الله لبنان در آن‌ها حضور دارند.

منابع امنیتی و اطلاعاتی به رویترز گفته‌اند، اسرائیل در ماه‌های اخیر مناطقی که نیروهای مورد حمایت ایران در آنها حضور چشمگیر دارند، مورد حمله قرار داده است.

رویترز همچنین به نقل از منابع اطلاعاتی غربی نوشت که شدت گرفتن حملات اسرائیل طی ماه‌های اخیر بخشی از «جنگ در سایه» است که آمریکا اجازه آن را داده است.

دولتمردان اسرائیل حضور نظامی ایران و متحدین این کشور در سوریه را کوششی هدفمند «برای گشودن جبهه جدیدی علیه موجودیت اسرائیل» عنوان می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا