خاورمیانه

همزمان با حضور قاآنی در سوریه، مواضع وابسته به ایران بمباران شد

در تازه‌ترین حملات هوایی منتسب به اسراییل علیه مواضع شبه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه ۶ تن از این نیروها کشته شدند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه امروز یکشنبه ۸ تیر اعلام کرد در تازه‌ترین حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه که شامگاه شنبه ۷ تیر به‌وقوع پیوسته، ۶ شش تن از نیروهای وابسته به ایران کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، حملات صورت گرفته علیه مواضع شبه نظامیان مستقر در دهکده عباس در حومه بوکمال، در مرز استان شرقی دیرالزور سوریه با عراق روی داده است.

نیروهای قدس سپاه پاسدران  یک قرارگاه بزرگ نظامی در این منطقه به نام «قرارگاه امام علی» در حال احداث هستند.

گفتنی است که این حمله هوایی همزمان با حضور فرمانده نیروی قدس در سوریه صورت می‌گیرد. سازمان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن احتمال داد این حمله از سوی اسرائیل صورت گرفته است.

چهار تن از نیروهایی که در این حمله هوایی کشته شده اند، هویت سوری داشته و ملیت دو نفر دیگر نیز هنوز به طور قطعی مشخص نیست. گفته می‌شود که دو نفر دیگر وابسته به حزب‌الله لبنان بوده اند.

حمله منتسب به اسرائیل ساعاتی پس از آن صورت گرفت که خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، گزارشی در باره سفر تازه اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به این منطقه مرزی منتشر کرد.

خبرگزاری تسنیم که عصر روز شنبه این گزارش را به نقل از خبرنگار امور دفاعی خود منتشر کرده بود، پس از دقایقی آن را از خروجی خود حذف کرد اما این خبر در رسانه‌های اسرائیلی و خبرگزاری رویترز بازتاب یافته بود.

اسرائیل، با آنکه هیچگاه مسؤولیت این حملات را به عهده نگرفته. با این وجود، برخی از مقامات سیاسی و نظامی اسراییل، حملات صورت گرفته از سوی این کشور به مواضع ایران در سوریه را تلویحا تایید کرده‌اند.

مقامات اسرائیل تاکنون بارها هشدار داده‌اند که اجازه نخواهند داد خاک سوریه محل پایگاه‌های نیروهای جمهوری اسلامی یا نیروهای تحت حمایت این کشور شود.

در هفته جاری، این سومین حمله‌ای است که مناطقی از شرق و جنوب سوریه هدف قرار می‌گیرند. در جریان حمله هوایی ارتش اسرائیل به دیرالزور و همچنین به استان سویدا واقع در جنوب این کشور دست‌کم هفت نفر از نیروهای نظامی مورد حمایت ایران کشته شده بودند.

همچنین، در تاریخ  ١٨ خرداد نیز حملۀ هوایی‌ای به مواضع مورد حمایت ایران در استان دیرالزور، واقع در شرق سوریه رخ داد که طی آن علاوه بر کشته شدن ۱۲ شبه نظامی افغانی و عراقی وابسته به ایران، خودروها و ادوات نظامی این گروه نیز منهدم شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا