آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

کرونا؛ قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز است

معاون استاندار قزوین در رابطه با شرایط ویروس کرونا در استان اعلام کرد که شرایط بسیار شکننده است و به هیج وجه قابل اعتماد نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین امروز سه‌شنبه ۳۱ تیر به ایلنا گفت در حال حاضر ۲۵۵ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان به ویژه بیمارستان بوعلی بستری شده اند که حدود ۳۰ نفر از آنان بیماران بدحال و نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) هستند، همچنین در یک هفته گذشته ۳ نفر و در ۳ روز اول این هفته هم ۱ نفر در اثر مبتلا به کرونا جان باخته اند.

وی در خصوص شرایط ویروس کرونا در استان بیان کرد شرایط بسیار شکننده است و به هیج وجه قابل اعتماد نیست و لازم است تا کنترل ها و مراقبت های بیشتری صورت بگیرد زیرا ۲ شهرستان قزوین و تاکستان دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

این مسئول محلی با اشاره به وضعیت قرمز، زرد و سفید تشریح کرد:  «منظور از وضعیت سفید این است که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حداکثر یک بیمار بستری وجود داشته باشد، در وضعیت زرد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بین ۱ تا ۳ نفر و رنگ قرمز  هم یعنی تعداد بیماران بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بالای ۳ نفر باشد که این در شهرستان قزوین و تاکستان مصداق دارد و ردیف شهرستان های استان از حیث بیماران بستری به ترتیب قزوین، تاکستان، البرز، بوئین زهرا، آبیک و آوج است.

این مسئول با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی استان در برخورد با کرونا و  رعایت نکات بهداشتی در سطح شعب و ادارت مربوطه، اظهار کرد: در این مدت حوزه بهداشت و درمان بیشترین میزان مبتلا به ویروس کرونا را داشتند و پس از آنان بانک ها دومین میزان مبتلایان را دارند و در بین بانک‌های استان بانک ملی و مسکن بیشترین میزان عدم رعایت نکات بهداشتی را دارد.به طوری که  یکی از شعبات بانک مسکن و شهر جندی پیش  به طور کامل تعطیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا