ایرانسلامتی و زندگیسیاست

رژیم ایران به بهانه مقابله با کرونا به دنبال لغو تحریم و پول نقد است!

آمریکا می‌خواهد به مردم ایران کمک کند اما جمهوری اسلامی نمی‌پذیرد!

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید رژیم جمهوری اسلامی به بهانه مقابله با شیوع کرونا به دنبال لغو تحریم‌ها و دریافت پول نقد برای رهبران رژیم است.

مایک پمپئو روز شنبه با بازنشر ویدئوی اظهارات حسن روحانی در توئیتر خود نوشت: افشاگری تکان‌دهنده توسط حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نشان می‌دهد تلاش هماهنگ رژیم ایران برای لغو تحریم‌های آمریکا برای مبارزه با همه‌گیری [کرونا] نیست بلکه بخاطر پول نقد برای رهبران رژیم است.

بنا بر گفته ها دلیل مخالفت خامنه‌ای و سپاه با حضور پزشکان بدون مرز در جغرافیای ایران نام که پیشتر اخراج گردیده بودند این بود که آن‌ها مستقیماً کمک‌های خود را به نیازمندان می‌رسانند و پولی بصورت نقد به سران رژیم نمی دهند تا صرف تجهیز تروریست ها در منطقه بکنند. رژیم ایران و سپاه تروریستی می گوید که به جای این کمک ها پول نقد در اختیارمان بگذارید.

با وجود اخراج پزشکان بدون مرز از جغرافیای ایران نام اختصاص ۲۰ میلیون یورو از سوی اتحادیه اروپا به ناجمهوری اسلامی برای مبارزه با کرونا برخلاف منافع مردم است. این پول بدون نظارت اتحادیه اروپا از سوی رژیم تروریست و نژادپرست فارس در جهت منافع باندهای سرکوبگر رژیم و برای دادن حقوق تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق و لیبی هزینه می‌شود. این چیزی است که جانیان می‌خواهند.

در روزهای اخیر مقامات ناجمهوری اسلامی همزمان با شیوع کرونا در ایران، چندباری خواستار لغو تحریم‌های ایالات متحده علیه رژیم ایران شدند. همزمان مقامات ایالات متحده بارها گفته‌اند که دارو جزو تحریم‌های ایران نیست.

ایالات متحده از سال ۹۷ به تدریج تحریم‌های هسته‌ای ایران را بازگرداند. دولت پرزیدنت ترامپ می‌گوید ایران بعد از توافق هسته‌ای سال ۹۴،‌ به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود در خاورمیانه، برنامه موشکی و حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه‌ داده است و به این دلیل آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد.

همچنین مورگان اورتگاس روز شنبه ۹ فروردین چنین گفته است: « آنچه به سر مردم ایران آمده، قلب ما را به درد می‌آورد؛ این اتفاق یکی از بدترین اتفاق‌ها در کل جهان است. ما علناً و به شکل خصوصی به جمهوری اسلامی گفته‌ایم که مایل به کمک هستیم، مایل به کمک به مردم ایران هستیم. می‌خواهیم کمک‌های تکنیکی و پزشکی بفرستیم. چرا که اگر مردم ایران درمان نشوند، مردم جهان هم درمان نخواهند شد.»

خانم اورتگاس تاکید کرد: «ما مجدداً از جمهوری اسلامی می‌خواهیم تا کمک‌های ما را بپذیرد، وقتش رسیده که سیاست را کنار گذاشته و اجازه دهند ما به مردم ایران رسیدگی کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این گفت‌وگو از دروغگویی و پنهانکاری رژیم ایران درباره آمار دقیق شیوع ویروس کرونا در ایران انتقاد کرد و گفت: « وقتی شما به اطلاعات دسترسی کامل ندارید، محققان و پزشکان نمی‌توانند تخمینی بزنند. همین چند روز پیش، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تا پزشکان بدون مرز را بیرون کند. پس شما با دولت و رژیمی طرفید که اوضاع را درست هدایت نکرده و به شیوه غلطی اداره می‌کند. شفافیت ندارد.»

خانم اورتگاس همچنین توضیح داد: « تحریم‌های آمریکا علیه افراد و نهادها هیچ ارتباطی به مسائل پزشکی، دارو و کمک‌های انسان‌دوستانه ندارد و مانع از رسیدن آن‌ها به ایران نمی‌شود. مردم ایران باید بدانند که کمک‌های بشردوستانه و اقلام پزشکی هرگز جز تحریم‌ها نبوده و نیستند. اگر جمهوری اسلامی اجازه دهد، ایالات متحده وارد شده و به مردم ایران در این دوران سخت کمک خواهد کرد.»

مقامات جمهوری اسلامی تا روز شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹، مرگ ۲۵۱۷ نفر را به طور رسمی اعلام کردند. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا کرونا شناسایی شد و تعداد کل مبتلایان هم به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر رسید. این آمار در حالی است که یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته است آمار اعلام شده مقامات ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا