اقتصادجهان

رکورد جدید از بیت کوین؛ ۶۰ هزار دلار را عبور کرد

بیت کوین، محبوب ترین و ارزشمندترین ارز رمزنگاری شده در جهان، با گذر از ۶۰ هزار دلار رکورد جدیدی ثبت کرد.

بیت کوین که روز شنبه ۲ درصد افزایش یافت و به قیمت ۶۰ هزار و ۲۶۶ دلار خریداری شد، با این افزایش به بالاترین ارزش خود در سال ۲۰۲۱ رسید.

بیت کوین پیش از این پس از عبور از آستانه ۵۸ هزار دلار در ۲۱ فوریه کاهش یافته بود.

بیت کوین برای اولین بار در ماه های گذشته از مرز ۵۰ هزار دلار فراتر رفت و پس از میلیارد ها دلار خرید گسترده توسط ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس و اعلام آن در شبکه های اجتماعی، سهام این شرکت رکورد شکنی کرد.

علاوه بر تسلا، شرکت های بزرگی مانند بی‌ان‌وای ملون بانک، شرکت سرمایه گذاری املاک و مستغلات بلک راک مستر کارت، اسکویر و میکرو استراتژی نیز در بیت کوین سرمایه گذاری کردند که بازار پول رمزنگاری را تحریک کرد.

بسیاری از شرکت های بزرگ مانند توییتر، اوبر و شرکت جنرال موتورز پذیرش ارزهای رمزپایه و سرمایه گذاری در این سیستم ها را بررسی می‌کنند.

منابع بیت کوین در جهان به ۲۱ میلیون نفر محدود شده است. ۱۸.۵ میلیون از این مقدار هم اکنون در گردش است. بنابراین ۲.۵ میلیون بیت کوین باقی مانده است که می تواند توسط ماینرها تولید شود.

استخراج بیت کوین توسط کامپیوترهای با ظرفیت بالا و حل مسائل ریاضی بسیار پیچیده انجام می شود. به نظر نمی رسد حل این مسائل ریاضی به صورت دستی یا با رایانه های شخصی معمولی امکان پذیر باشد.

فروشگاه ها و رستوران هایی وجود دارند که از بیت کوین در بسیاری از نقاط جهان استفاده می کنند. پس از مدت ها، پس از اینکه پلتفرم پرداخت مجازی پی‌پل بیت کوین را به عنوان یک سیستم پرداخت شناخته، این فرصت را برای خرید با این ارز رمزپایه به طیف گسترده ای فراهم کرد.

فوریه گذشته، جک دورسی، مدیر اجرایی غول رسانه های اجتماعی توییتر و جی زی هنرمند مشهور هیپ هاپ، اعلام کردند که با هم یک صندوق بیت کوین ایجاد می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا