ایرانخاورمیانه

رییس موساد: تاوان حمله‌های جمهوری اسلامی را از بلندپایه‌ترین مقامات در قلب ایران می‌گیریم

دیوید بارنیا، رییس موساد، گفت برای دفاع در مقابل حمله‌ها و تهدیدهای جمهوری اسلامی، اسرائیل حاضر است اگر لازم باشد، «تاوان آن را از بلندپایه‌ترین مقام‌ها در قلب ایران بگیرد».

بارنیا همچنین با اشاره به هراس جمهوری اسلامی از رسانه‌ها گفت که رژیم جمهوری اسلامی، همواره از ترور برای حذف رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران منتقد استفاده کرده است.

او بارزترین این حملات را متوجه ایران‌اینترشنال خواند و تاکید کرد مدیران ایران اینترنشنال در معرض تهدیدات تروریستی فوری قرار دارند.

رییس موساد در سخنرانی روز یک‌شنبه خود در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم دانشگاه رایشمن در شهر هرتزلیا، گفت سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل و سایر نهادهای اطلاعاتی این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۷ توطئه تروریستی حکومت ایران را علیه اسرائیلی‌ها را در تقریبا همه قاره‌های جهان خنثی کرده‌اند.

وی همچنین اشاره کرد این نهادها از معاملات تسلیحاتی روسیه و ایران که می‌توانست منجر به دست‌یابی تهران به سلاح‌های پیشرفته‌تری شود، جلوگیری کرده‌اند.

بارنیا با ابراز نگرانی از احتمال فروش تسلیحات پیشرفته از سوی روسیه به جمهوری اسلامی گفت: «می‌دانیم که ایرانی‌ها قصد داشتند موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد را نیز به روسیه بفروشند، اما از این معامله ممانعت شده است. احساس می‌کنم به زودی معاملات بیشتری متوقف خواهند شد.»

رییس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل همچنین درباره گروه‌های نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی گفت حکومت ایران چهره تروریست خود را در پشت آنان پنهان می‌کند، در حالی که همه امورشان، از جمله اقدام‌های تروریستی، تدارکات، پول، و پشتیبانی با دستور از بالای حکومت ایران اداره می‌شود.

او در سخنرانی خود تصاویر و ویدیوهایی را از بازجویی تروریست‌های حکومت ایران در تانزانیا و قبرس به دست نیروهای موساد نشان داد و به فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی در کشورهایی چون گرجستان، یونان و آلمان نیز اشاره کرد.

بارنیا تاکید کرد «ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد»، و افزود جهان باید خطر رسیدن یک حکومت تروریستی به سلاح هسته‌ای را درک کند.

به گفته وی، در ماه آینده میلادی که تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل به پایان می‌رسد، حکومت ایران تلاش خواهد کرد دسترسی ارزان‌تری به سلاح پیدا کند، اما در هر صورت اسرائیل اجازه نخواهد داد «ایران در سطح هسته‌ای فعلی خود باقی بماند».

رییس موساد همچنین آزادی پول‌های بلوکه‌شده ایران از سوی آمریکا را در ازای آزادی گروگان‌های آمریکایی و ایرانی محکوم کرد و گفت توافق جمهوری اسلامی با عربستان هم موقتی‌ست و باز به روابط خصمانه می‌گراید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا