آذربایجاناجتماعیاقتصاد

زباله‌هایی که نان شب شدند!

زباله گردی در سطح شهر اورمیه روز به روز در حال افزایش است و یکی از عوامل آن شرایط بد اقتصادی بوده که زباله‌ها را برای برخی افراد تبدیل به نان شب کرده است.

روزانه افراد زیادی را در سطح شهر مشاهده می‌کنیم که گونی به دست در حال جمع‌آوری مقوا، پلاستیک و زباله‌هایی هستند که شاید در یک نگاه هیچ کارآیی برای ما نداشته باشند اما شاید بتواند نان شب این افراد را تأمین کند.

متاسفانه افزایش روز افزون قیمت اقلام اساسی زندگی را برای مردم سخت کرده و این نیز یکی از عوامل دخیل در زندگی افراد نیازمند است که متاسفانه محتاج نان شب شده و در برخی از موارد به زباله گردی روی می‌آورند.

در این میان تصویر کودکان زباله گرد در سطح شهر و در بین انبوهی از زباله‌ها بیش از هر چیز دیگری خاطر انسان را مکدر و روحیه را آزار می‌دهد.

کودکانی که در شرایط سخت به جای تحصیل در مدرسه و بازی در کوچه و پارک محله خود به ناچار در فصل گرم و سرد سال دنبال کسب در آمد و یک لقمه نان حلال هستند.

جدا از اینکه برخی از افراد هم هستند علارغم اینکه از شرایط خوب زندگی برخوردارند اما با ترفند و روش‌های خاص و مظلوم نمایی اقدام به زباله گردی در خیابان‌ها می‌کنند!

در این موارد لازم است که مسئولان متولی وارد عمل شوند و به صورت جدی این افراد را شناسایی و ساماندهی کنند.

زباله گردی در سطح شهر اورمیه خواسته یا ناخواسته در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده و به دیگر معضلات شهری اضافه شده است و زباله‌هایی که تورم و گرانی باعث شده زندگی برخی افراد از این راه بچرخد.

شاید با تدابیر مسئولان بتوان تا حد زیادی از این معضل دردناک جلوگیری کرد اما در چند سال اخیر اقدامات اساسی که بتواند دست زباله گردها را بگیرد و آنان را ساماندهی کند صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا