ایرانسلامتی و زندگی

تنها نیم درصد جمعیت واکسینه شده‌اند؛ روحانی بار دیگر آمریکا را مقصر نشان داد

در حالی که رییس کمیته علمی مقابله با کرونا درصد تزریق دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت را نیم درصد اعلام کرد، حسن روحانی بار دیگر آمریکا را مقصر نشان داد.

در حالی که رییس کمیته علمی مقابله با کرونا درصد تزریق دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت ایران را تنها نیم درصد اعلام کرد، حسن روحانی گفت، اگر تحریم نبود، مشکل تامین واکسن خارجی نداشتیم.

مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی مقابله با کرونا، امروز پنجشنبه ۲۰ خرداد اعلام کرد، به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوز اول واکسن و به حدود ۷۰۰ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

اکنون رییس جمهور ایران مدعی شده که «اگر شرایط تحریمی و اقدامات ضدبشری آمریکا نبود، بی‌تردید امروز در تأمین واکسن با این نوع مشکلات برخورد نکرده بودیم و می‌توانستیم جزو کشورهای مقدم در این حوزه باشیم.»

در ادبیات مقامات جمهوری اسلامی ایران مقصر نابسامانی‌ها و عدم کارآمدی‌ها همیشه عوامل بیرونی معرفی میشوند.

این در حالیست که بیشتر کشورهای منطقه تا کنون میلیون‌ها نفر از شهروندان خود را طی برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا واکسینه کرده‌اند و احتمالاً خیلی قبل تر از اینکه ایران واکسیناسیون عمومی را آغاز کند و به تبع آن هزاران نفر جان خود را از دست دهند، برنامه خود را به پایان می‌رسانند.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران روز یکشنبه ۱۵ فروردین، یعنی بیش از دو ماه پیش بود که گفت، واکسیناسیون در کشور تاکنون به ۱ درصد جمعیت هم نرسیده است و این برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

پس از گذشت بیش از دو ماه ایران هنوز نتوانسته پیشرفتی در واکسیناسیون داشته باشد.

علی مطهری نایب رئيس سابق مجلس ایران نیز ماه‌ها پیش در توییتر  نوشت: «به خاطر اين كه در ليست سياه اف‌اي‌تي‌اف قرار داريم نتوانستيم پنجاه ميليون دلار مبلغ سهميه ايران از واكسن كروناي سازمان جهاني بهداشت [کواکس] براي هشت ميليون ايراني را منتقل كنيم و سهميه ايران باطل شد.»

همچنین بخوانید: مطهری: بخاطر قرار گرفتن در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف سهمیه واکسن کرونای ایران باطل شد

این در حالیست که، اصغر عباسقلی‌زاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا روز چهارشنبه ۲۷ اسفند گفت: «واکسن ایرانی زودتر از آمریکا و اروپا ساخته شد» و آنها «در وضعیت اسفناک هستند.»

همچنین بخوانید:  جانشین فرمانده سپاه عاشورا: «واکسن ایرانی زودتر از آمریکا و اروپا ساخته شد»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا