آذربایجانایرانجهان

زلزله شدید در خوی؛ دست‌کم 276 نفر زخمی شدند

زلزله نسبتا شدیدی که بامداد چهارشنبه شهرستان خوی واقع در آذربایجان غربی (آزربایجان) را لرزاند، تلفات جانی نداشت اما دست‌کم 276 زخمی برجای گذاشت.

این خبر از سوی ایرنا و به نقل از رئیس فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی خوی اعلام شد. به گفته مجتبی قمری، از این تعداد زخمی «68 نفر به خاطر شکستگی اعضای بدن بستری شدند.»

این زلزله به بزرگی 5.4 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین، ساعت 3 و 51 دقیقه بامداد روی داد. کانون زمین لرزه در 7 کیلومتری شهرستان خوی بود و تکان‌های زمین در شهرهای اورمیه، سلماس و تبریز نیز احساس شد.

شدت این زمین لرزه در تبریز به اندازه‌ای بود که مردم را مجبور به ترک خانه‌ها و هجوم به خیابان‌ها کرد؛ بگونه‌ای که آنها تصور کرده‌اند کانون زمین لرزه در تبریز است.

بنا بر اعلام فرماندار خوی به حدود 200 منزل مسکونیِ عمدتا روستایی خساراتی وارد شده است و رئیس جمعیت هلال احمر خوی می‌گوید میزان خسارات وارده از سوی تیم‌های ارزیابی بین 10 تا 50 درصد برآورد شده است.

از سوی دیگر، مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد: در ساعت 03:21 دقیقه بامداد امروز، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.6 ریشتر شهرستان خوی در آذربایجان غربی ایران در مرز ترکیه را تکان داد. شدت این زلزله در شهرهای وان و حکاری ترکیه نیز احساس شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا