جهان

زلنسکی: ۲۳ هزار نیروی روسیه از آغاز حمله به اوکراین کشته شده‌اند

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین، گفت روسیه با وجودی‌ که از آغاز حمله به اوکراین ۲۳ هزار نیروی خود را از دست داده، در حال جذب نیروهای جدید و کم تجربه برای دور تازه حمله‌های خود به شرق اوکراین است.

زلنسکی گفت: «فرماندهی ارتش روسیه خود را برای تلفات بزرگ نیروهایش آماده می‌کند. روسیه برای یگان‌های متلاشی شده خود در حال جذب نیروهایی است که انگیزه و تجربه نبرد پایینی دارند.»

رییس‌جمهوری اوکراین پیش‌بینی کرد طی هفته‌های آینده هزاران نیروی روسی کشته و زخمی شوند.

او خاطرنشان کرد از آغاز جنگ بخش عمده‌ای از تجهیزات نظامی روسیه نیز آسیب دیده که از آن جمله می‌توان به انهدام ۲۰۰ هواپیمای جنگنده، بیش از هزار تانک و حدود دو هزار و ۵۰۰ نفربر روسیه اشاره کرد.

پیش‌تر، یکی از سخنگویان کرملین نیز اذعان کرده بود که ارتش روسیه طی جنگ با اوکراین شاهد کشته شدن «تعداد قابل توجهی» از نیروهایش بوده است.

در روزهای اخیر، مقام‌های آمریکایی نیز از پیشروی کند و محدود نیروهای روسیه در اوکراین خبر دادند.

روز پنج‌شنبه، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران پیشروی نیروهای روسیه در دونباس را «کند و نامتقارن» توصیف کرد.

اطلاعات نظامی ارتش بریتانیا نیز شنبه اعلام کرد کاستی‌ها در هماهنگی تاکتیکی روسیه همچنان باقی است و نبود مهارت در سطح واحد و پشتیبانی ناسازگار هوایی باعث شده است که روسیه علیرغم تقویت در برخی مناطق نتواند به طور کامل از توده رزمی خود استفاده کند.

در همین حال، ارتش روسیه اعلام کرد روز شنبه ۱۷ تاسیسات نظامی در اوکراین مورد هدف قرار گرفتند و بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

از سوی دیگر، در ادامه حمایت کشورهای غربی از اوکراین، امانوئل مکرون پس از گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی تاکید کرد که فرانسه کمک‌های نظامی و بشردوستانه را به اوکراین افزایش خواهد داد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دور تازه‌ای از تحریم‌های غرب علیه روسیه ممکن است در طول این هفته اعلام شود که تحریم سوییفت‌ برای تعداد بیشتری از بانک‌های روسیه از جمله تحریم‌های احتمالی است.

رسانه‌های دانمارک نیز از تصمیم این کشور برای ارائه بیش از ۷۰ نفربر و تجهیزات توپخانه‌ای به اوکراین خبر دادند.

در همین حال با وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در ماریوپل، ارتش اوکراین از ادامه حملات نیروی هوایی روسیه به این شهر خبر داد.

شهردار ماریوپل روز شنبه گفت: در حالی‌که نازی‌ها طی دو سال اشغال ماریوپل در جنگ جهانی دوم ۱۰ هزار نفر را کشتند، روس‌ها طی دو ماه دو برابر این تعداد در ماریوپل کشتار انجام داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا