اجتماعیایرانسیاست

زندان اوین؛ انتقال چند ساعته سه زندانی سیاسی آذربایجانی به بازداشتگاه ۲۰۹ اطلاعات 

سیامک میرزایی، توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو، روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به ۲۰۹ انتقال و نهایتأ به بندشان بازگردانده شدند. 

سیامک میرزایی، توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو، سه تن از زندانیان سیاسی آذربایجانی محبوس در بندهای ۸ و ۴ زندان اوین، روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعاتی جهت بازجویی در رابطه با اعتصاب غذای اخیر در حمایت از عباس لسانی، دیگر فعال سرشناس آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل، به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به ۲۰۹ انتقال و نهایتأ به بندشان بازگردانده شدند. 

موضوع اعتصاب حمایتی سایر زندانیان آذربایجانی از عباس لسانی مربوط به شروع اعتصاب در رابطه با اعتراض به عدم تفکیک و طبقه بندی استاندارد مطابق با موازین حقوقی و بین المللی بود که در سومین روز اعتصاب با عقب نشینی مسئولین مربوطه و تمکین به خواسته های قانونی آقای لسانی پایان یافت.

سیامک میرزایی از هشتم دی ماه سال ۹۹ جهت تحمل حبس یکساله خود که به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق اعتصاب غذا که پرونده آن در دوره حبس قبلی‌اش گشوده شده بود در اردبیل بازداشت و به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است.

آقای میرزایی در ارتباط با ۳ سال حبس تعزیری پیشین نیز ۲۳ تیرماه ۹۵، در پارس‌آباد مغان بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شده بود.

توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی ۱ اسفند ۱۳۹۷ در میدان انقلاب تهران بعلت پخش تراکتهای تبریک گرامیداشت روز جهانی زبان مادری دستگیر گردیدند

امیرامینی و اصلانی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محاکمه شده ، که از اتهام‌ اول، امیر امینی به ۷.۵ و اصلانی‌ به ۵ سال و از اتهام دوم نیز امیر‌امینی به ۱٨ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که قاضی شعبه ۳۶ تجدید نظر آقای زرگر با برائت آقای امیر امینی از اتهام تبلیغ علیه نظام، مابقی حکم صادره بدوی را عینا تایید واین دو فعال را در مجموع به ۱۲سال ونیم زندان محکوم کرد

این فعالین تورک محبوس در زندان اوین آبان ماه سال گذشته مطلع گردیدند که حکم امیرامینی نیز بعلت «قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۹۹/۲/۲۳» به ۵سال کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا