اقتصادایرانجهان

سازمان بین‌المللی کار: کروناویروس باعث بیکاری ۱۹۵ میلیون نفر خواهد شد

سازمان بین المللی کار (ILO) اعلام کرد بحران کرونا ویروس باعث بیکار شدن ۱۹۵ میلیون نفر در ربع دوم سال ۲۰۲۰ در جهان خواهد شد.

گای رایدر دبیر کل سازمان بین المللی کار در کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی که در ژنو ترتیب داد گفته که کارگران و اماکن کاری در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه با فاجعه روبرو هستند.

بایستی سریع، قاطعانه و همراه هم عمل کنیم. تدابیر فوری و صحیح سبب رهایی از این فلاکت خواهد شد.

رایدر با توجه به گزارش جدید این سازمان گفت بیش از چهار پنجم نیروی کار جهانی در مناطقی که اماکن کاری به علت کروناویروس به حالت کاملا و یا نیمه تعطیل درآمده اند زندگی می کنند.

وی افزود به ویژه در کشورهای با سطح درآمد بالا و متوسط، انتظار خسارات سنگین در گروه های با سطح درآمد مختلف وجود دارد.

رایدر گفت: پیش بینی می شود بحران کووید-۱۹ تا ماه ژوئن ۶/۷ درصد از ساعات کار را در سطح جهان از بین ببرد. این بدان معناست که ۱۹۵ میلیون نفر شغل تمام وقت خود را از دست خواهند داد.

در گزارش سازمان بین‌المللی کار همچنین آمده است که چهار رسته از مشاغل در جهان که به سختی آسیب دیده‌اند عبارتند از بخش هتلداری و تغذیه؛ تولید؛ خرده‌فروشی؛ و بخش خدمات تجاری و فعالیت‌های اداری.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار، ۱۲۵ میلیون مورد بیکاری در منطقه آسیا-پاسیفیک رخ خواهد داد.

در اطلاعیه ای که در ۱۸ مارس از سوی این سازمان منتشر  شد به اینکه تا پایان سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در سطح جهان بر اثر بحران کروناویروس شغل خود را از دست خواهند داد اشاره شده بود.

در ایران، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به تازگی در گزارشی که منتشر کرده  به «تاخیر» نهادهای حکومت در حمایت از گروه‌های فقیر اشاره کرده است.

علاوه بر این هشدار داده است که ادامه این وضعیت ممکن است «رخدادهای دردناک به همراه داشته باشد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا