ایرانجهان

سازمان دیده‌بان حقوق بشر پیش‌نویس قطعنامه اخراج ایران از کمیسیون مقام زن را منتشر کرد

سازمان دیده‌بان سازمان ملل متحد متن پیش‌نویس قطعنامه اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را تنظیم و منتشر کرد.

هیلل نویر، مدیر اجرایی این سازمان، عضویت جمهوری اسلامی در این کمیسیون را «اوج ظاهرسازی» خواند و از وزیر خارجه آمریکا خواست که این قطعنامه را ارائه دهد.

هیلل نویر، مدیر اجرایی این سازمان عضویت جمهوری اسلامی در این کمیسیون را «اوج ظاهرسازی» خواند و از وزیر خارجه آمریکا خواست که این قطعنامه را ارائه دهد.

پیش‌نویس این قطعنامه درباره نقض فاحش حقوق بشر در ایران و عدم همکاری جمهوری اسلامی در اجرای تقاضاهای سازمان ملل در زمینه حذف تبعیض و خشونت علیه زنان به شدت ابراز نگرانی کرد.

این سازمان همچنین درباره ادامه خشونت سیستماتیک مقامات جمهوری اسلامی علیه زنان و جان باختن و کشته شدن اخیر معترضان در ایران، از جمله کودکان و زنان نیز ابراز نگرانی کرد.

پیش‌نویس این قطعنامه ضمن محکوم کردن شدید اقدامات خشونت‌بار و نقض حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی علیه معترضان، از حکومت ایران خواست فورا معترضان بازداشت شده را آزاد کند و به جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر اجازه دهد آزادانه به فعالیت خود ادامه دهند.

این متن ضمن درخواست برای خارج کردن فوری ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، از جامعه بین‌المللی و دبیرکل سازمان ملل خواست، نسبت به وضعیت حقوق بشر و زنان در ایران توجه ویژه نشان دهند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا