آذربایجاناجتماعی

سرقت در اردبیل کمتر از میانگین کشوری در ایران است

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: وقوع سرقت در این استان از میانگین کشوری کمتر بوده و در بین استان‌های کشور در رتبه ۳۲ قرار دارد.

هوشنگ حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نرخ وقوع سرقت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۷۴۳ فقره می‌باشد که این رقم در استان اردبیل با ۲۸۵ فقره حدود ۶۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه وقوع سرقت در ۶ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این استان کاهش یافته ، اظهار داشت: امسال سرقت از مغازه در این استان ۳۲ درصد و سرقت از منازل سه درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه سرقت‌ها به ۲ دسته سرقت مهم مانند سرقت منزل، مغازه، خودرو و موتور سیکلت و سرقت خرد مانند سرقت قطعات خودرو، کش‌روی، جیب‌بری و دوچرخه تقسیم می‌شود، بیان کرد: ۵۲ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در این استان سرقت خرد و ۴۸ درصد مربوط به سرقت‌های مهم می‌باشد.

او از کشف ۱۰۰ درصدی جرایم خشن در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: سرقت خشن مانند راهزنی، سرقت مسلحانه و سرقت از بانک و طلافروشی در استان اردبیل در این مدت وجود نداشته است.

حسینی گفت: در ۶ ماه امسال میزان کشف به کشف سرقت‌ها در استان اردبیل ۳۷ درصد و کشف وقوع آن ۸۴ درصد افزایش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته اعتیاد، بیکاری و متناسب نبودن مجازات سارقان با جرم از جمله علل تحریک بیشتر سارقان برای سرقت می‌باشد.

وی با تاکید بر این‌که برخی سرقت‌ها به‌ علت سهل‌انگاری خود شهروندان و فراهم کردن زمینه‌های وقوع سرقت اتفاق می‌افتد که تجهیز نکردن وسایل‌ نقلیه، منازل، محل کسب‌ و کار به لوازم بازدارنده سرقت و عدم رعایت نکات ایمنی از جمله آنها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا