آذربایجان

سرگردانی دانش‌آموزان روستای بابانظر تیکان‌تپه در کوهها برای دریافت اینترنت

در حالیکه روستای بابانظر شهرستان تیکان‌تپه (تکاب) در مجاورت معادن طلای زره‌شوران و آغ‌دره و معدن سرب و روی انگوران قرار دارد، بیش از ۲ سال است دانشجویان و دانش‌آموزان این روستا از داشتن اینترنت محروم هستند.

دانش‌آموزان روستای بابانظر بیش از ۲ سال است هر روز برای دریافت اینترنت و شرکت در کلاسهای مجازی در کوهها سرگردان می‌شوند.

به گزارش منبع محلی، بعد از اختلال در سیگنالهای همراه اول شهر تخت سلیمان شهرستان تیکان‌تپه، به‌واسطه ارتقای اینترنت شهر به 4G، بیش از ۵۹ درصد این شهر از پوشش همراه اول خارج شدند و دانش‌آموزان روستای بابانظر هم از اینترنت محروم شدند.

به گفته اهالی، علیرغم تمام پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های صورت گرفته، با وجود گذشت بیش از ۲ سال، مسئولان دولتی تاکنون اقدامی در جهت رفع مشکلات این منطقه آزربایجان به عمل نیاورده‌اند.

معادن زره‌شوران و آغ‌دره به عنوان بزرگترین معادن طلای خاورمیانه و معدن انگوران به عنوان بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در این منطقه قرار دارد و ۸۰ معدن سنگ در شهرستان تیکان‌تپه وجود دارد.

مالکیت این معادن توسط مسئولان تورک‌ستیز ایران به افراس واگذار شده و با انتقال خام مواد معدنی به نفع کویرنشینان، مالیات و سود حاصل از این معادن نیز به جیب مردم شهرهای کرمان، اصفهان، یزد و تهران منتقل می‌شود و این معادن عملا سودی برای اهالی تورک منطقه ندارد و مردم منطقه از کمترین امکانات ابتدایی مانند اینترنت، آب آشامیدنی و راه ارتباطی مناسب نیز محروم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا