آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

سعید سلطانی به زندان مرکزی تبریز منتقل شد

سعید سلطانی فعال سیاسی-مدنی آذربایجانی روز چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ پس از ۲ ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

از میزان وثیقهآی که برای سعید سلطانی تعیین شده، تا زمان تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.

بابک کیومرثی دیگر فعال بازداشتی در تبریز نیز روز  سه شنبه ۱۱ آذر به زندان تبریز منتقل گردیده بود.

اتهام این فعالین آذربایجانی در مرحله مقدماتی «عضویت در جمعیت های معارض کشور» عنوان شده است.

همچنین بخوانید: ادامه بی‌خبری و نگرانی از وضعیت بابک کیومرثی و سعید سلطانی

سعید سلطانی و بابک کیومرثی از سوی مامورین امنیتی روز یکشنبه ۱۳ مهرماه در شهرستان جلفا در آذربایجان شرقی بازداشت شده بودند.

مأمورین امنیتی ایران پس از بازداشت این فعالین، با مراجعه به منزل آنها، بدون ارایه مجوز قانونی منزل را مورد تفتیش قرار داده و لوازم شخصی آنها را با خود برده‌ بودند.

هنگام بازداشت آقای کیومرثی همسر وی نیز توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته بود.

روز جمعه ۱۸ مهرماه حوالی ساعت ۲۰:۰۰ به وقت ایران، سعید سلطانی، در یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود از نگهداری‌اش در اداره اطلاعات تبریز خبر داده بود. آقای سلطانی روز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه نیز در یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود، از نگهداری‌اش در اداره اطلاعات تبریز خبر داده بود.

پیش‌تر، «سید علی موسوی»، بازپرس شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب تبریز به نزدیکان سعید سلطانی و بابک کیومرثی که برای کسب اطلاع از وضعیت فرزندان خود مراجعه کرده بودند، گفته بود که آنها «حالا حالاها مهمان ما هستند، دنبالشان نیایید.»

گفتنی است که هر دوی این فعالین در سالهای پیشین نیز چندین بار بازداشت و زندانی شده‌اند.

روز سه‌شنبه ۸ مهرماه اولین موج بازداشت‌ها از سوی نیروهای امنیتی در تجمعی در پارک جیرال اردبیل بوقوع پیوست که طی آن دست‌کم ۱۲ نفر از فعالین مدنی و شهروندان ساکن اردبیل با ضرب و شتم بازداشت شدند.

همچنین بخوانید: بازداشت‌های گسترده دراعتراضات خیابانی شهرهای ترک‌نشین ایران در محکومیت حمایت ایران از ارمنستان

همچنین بخوانید: فعالین آذربایجانی بازداشت شده در پارک جیرال اردبیل، موقتاً آزاد شدند

شرکت کنندگان در این تجمع ضمن محکومیت حمایت تسلیحاتی و لجستیکی ایران از ارمنستان در خصوص ادامه اشغال قره‌باغ، حمایت خود را از نبرد آزادسازی قره باغ اشغالی اعلام کردند.

همچنین بخوانید: اعتراضات به حمایت تسلیحاتی ایران از ارمنستان؛ گزارشی تازه از شمار بازداشت شدگان

همچنین روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه، در اعتراضاتی که با همین عنوان در شهرهای تورک‌نشین ایران برگزار شد ده‌ها تن از شهروندان و فعالین مدنی در شهرهای مختلف باضرب و شتم شدید بازداشت شدند که تاکنون به جز فعالین بازداشت شده در اورمیه و چند تن دیگر در خیاو (مشکین‌شهر)، دیگر بازداشت‌شدگان در اردبیل، زنجان و جلفا همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا