آذربایجان

سرویس امنیت کشوری آذربایجان از مزدوران لبنانی بازجویی می‌کند (ویدیو)

سرویس امنیت کشوری آذربایجان از مزدوران لبنانی که در جنگ قره باغ شرکت کرده و علیه آذربایجان جنگیده و مرتکب جنایات شده‌اند، بازجویی می‌کند.

اقدامات جامع عملیاتی – تحقیقاتی در مورد حقایق متعددی در رابطه با انتقال اتباع کشورهای مختلف خارجی از ارمنستان به سرزمینهای اشغالی جمهوری آذربایجان در ازای دریافت پول و تشکیل گروههای مسلح غیرقانونی و درگیر شدن در نبردها به شکل گروههای تروریستی در حال انجام است.

همچنین بخوانید: حقایق جدیدی درباره مزدورانی که در صف ارتش ارمنستان در قره‌باغ کشته شده‌اند، بر ملا می‌شود

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی با استناد به وب سایت سرویس امنیت دولتی آذربایجان گزارش می دهد که تحقیقات نشان می‌دهد که ویکن اولوسکچیان و هواک کیکیان شهروندان لبنان و همچنین افراد تبعه خارجی در سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان بازداشت شده‌اند. سوء ظن های اساسی وجود دارد که آنها در عملیات های نظامی شرکت کرده و مرتکب اقدامات تروریستی شده اند.

همچنین بخوانید: سفیر پیشین ایران در آذربایجان: آقای ظریف در مورد ادعایتان مبنی بر حضور مزدوران خارجی در صف ارتش آذربایجان هیچ مسامحه و تعلل نکنید

ویکن اولوسکچیان تحت ماده ۱۱۴.۳ (مزدور)، ۲۱۴.۲.۱ و ۲۴۱.۲.۳ (تروریسم)، ۲۲۸.۲.۱ (نگهداری غیرقانونی اسلحه و مهمات)، به موجب قانون ۲۷۹.۱ (ایجاد گروه های مسلح که طبق قانون پیش بینی نشده است) و ۳۱۸.۲ (عبور غیرقانونی از مرزهای دولت جمهوری آذربایجان) قانون کیفری جمهوری آذربایجان در مورد پرونده جنایی آغاز شده توسط سرویس امنیت دولتی، بازداشت شده‌اند و تحقیقات در حال حاضر در جریان است.

همچنین بخوانید: نگاهی به رسانه‌های روسی؛ ارمنستان چگونه مزدوران را درگیر جنگ قره باغ می کند؟ (گزارش)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا