جهانسیاست

سفارت ایران خبر انتقال سوخت و مواد غذایی از ایران به منطقه قره باغ اشغالی را تکذیب کرد

سفارت ایران در جمهوری آذربایجان روز دوشنبه خبر رسانه های آذربایجان درباره انتقال سوخت و مواد غذایی از ایران به منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان که تحت تصرف نیروهای ارمنی است را تکذیب کرد .

اخیرا ویدیویی در رسانه‌های آذربایجان منتشر شده که یک ارمنی با نشان دادن تریلی‌ها و کامیونهایی که از کنارش می گذرند، می گوید: «با اینکه این تریلی‌ها در حال کمک رسانی به ما هستند اما این کاروان جنایت است. این آوردن مرگ است، کرونا ایران را فرا گرفته. ویروس کرونا به اینجا هم آمد.»

در عین حال این فرد در این ویدیو از دولت ارمنستان و حاکمان خود‌خوانده ارمنی قره‌باغ اشغالی انتقاد کرده و می گوید که ویروس کرونا را آنها (دولت ارمنستان و حاکمان خود‌خوانده قره‌باغ اشغالی) به این صورت به خاطر منافع سیاسی و تجاری خود انتشار می دهند.

سفارت ایران در جمهوری آذربایجان به این خبر واکنش نشان داده است. به گزارش ایرنا، در گزارش مطبوعاتی سفارت  ایران در جمهوری آذربایجان آمده است:

«در شرایط توسعه روابط همه جانبه ایران و جمهوری آذربایجان، دشمنان ما و آن نیروهایی که نمی توانند توسعه روابط دو کشور را تحمل کنند ، برای جلوگیری از آن، تصویر ویدیویی جعلی را منتشر می کنند و به این ترتیب سعی دارند خللی در روابط همسایگی خوب دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان ابجاد کنند.»

سفارت جمهوری اسلامی ایران با تکذیب این گزارش ویدیویی افزوده است: «جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتباط زمینی و هوایی با بخشی از سرزمین های جمهوری آذرایجان که تحت تصرف نیروهای ارمنی قرار می گیرد، ندارد و ارامنه در سالهای گذشته نیز با انتشار تصاویر ویدیویی تلاش کردند تا خللی در روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان ایجاد کنند.»

در این گزارش با اشاره به تصاویر ویدیویی مذکور اضافه شده: «در این تصاویر جعلی همان طوری که مشاهده می شود، مکان و زمان آن مشخص نمی باشد و گزارش در این زمینه نیز دور از واقعیت است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا