آذربایجاناجتماعیایران

سلمان خدادادی از اتهام تجاوز «تبرئه»، «به دلیل رابطه نامشروع محکوم شد»

دیوان عالی جمهوری اسلامی، سلمان خدادادی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی را از اتهام تجاوز جنسی به زهرا نویدپور تبرئه کرده است.

دیوان عالی جمهوری اسلامی، سلمان خدادادی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی را از اتهام تجاوز جنسی به زهرا نویدپور تبرئه کرده ولی در یک حکمی دیگر به اتهام برقراری آنچه که «ارتباط نامشروع» خوانده، به دو سال انفصال از خدمت و تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرد.

در خبری که روز پنج‌شنبه ۹ مرداد در روزنامه اعتماد چاپ شده آمده است که این حکم با آنکه هنوز رسماً تأیید یا تکذیب نشده اما در بسیاری از رسانه‌ها و حتی کانال منتسب به سپاه پاسداران بازنشر شده «که از تأیید این حکم در دیوان عالی حکایت دارد.»

سلمان خدادادی که در پیشینه خود فرماندهی سپاه ملکان، معاونت اداره‌کل اطلاعات آذربایجان شرقی و ریاست اداره اطلاعات اردبیل را دارد، از دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، به جز یک دوره، نماینده ملکان در مجلس بود.

ٖزهرا نویدپور اهل ملکان بود که علیه سلمان خدادادی اقامه دعوی کرد. او این نمایندهٔ مجلس را به تجاوز، آزار جنسی و سوءاستفاده از موقعیت متهم کرد. سپس جسد خانم نویدپور در ۱۶ دی ۱۳۹۷ در خانهٔ مادری او در شهر ملکان پیدا شد.

خبرگزاری هرانا در تیر ۱۳۹۷ یک فایل صوتی منتشر کرد که گفته می‌شد صدای این نمایندهٔ مجلس است. در این فایل مکالمهٔ میان یک زن و یک مرد ضبط شده بود و مرد، مخاطب را با الفاظ تحقیرکننده، تهدید و تطمیع می‌کرد.

هرانا گفته بود اسنادی را دریافت کرده‌است که سلمان خدادادی به تازگی از سوی تعداد دیگری از دختران به تجاوز، آزار جنسی و سوءاستفاده از موقعیت متهم شده‌است.

خانم نویدپور در ویدئویی دربارهٔ این اتهام گفته بود: «برای استخدام به دفتر نماینده مجلس رفته بوده و بعد از رد کردن پیشنهاد رابطه، با زور مورد تجاوز قرار گرفته‌است.»

او همچنین گفته بود که بعد از «تجاوز دائماً خود و خانواده‌اش تهدید به مرگ شدند.» زهرا نویدپور در ادامه گفته بود که «پس از انتشار این خبر از شورای نگهبان با او تماس گرفته و گفته‌اند شکایت کند و از او حمایت می‌کنند. بعد از آن وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بازجویی‌اش کردند و مدارک را از او گرفتند و کسی حمایت نکرد.»

جسم بی‌جان زهرا نویدپور، روز یکشنبه ۱۶ دی ۹۷ در منزل مادرش در شهر ملکان در آذربایجان شرقی پیدا شد.

با این‌که نهادهای رسمی اعلام کرد که خانم نویدپور با «خودکشی» به زندگی خود پایان داده‌است اما یک وکیل دادگستری که به این زن مشاوره حقوقی می‌داده در گفت‌وگویی با دویچه‌وله در مورد مرگ طبیعی یا خودکشی این زن ابراز تردید کرده‌است.

بعلاوه اینکه خود خانم نویدپور پیش از مرگش بارها خبر داده بود که در معرض تهدیدهای جانی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا