جهانسلامتی و زندگی

سناریویی که در آن 7میلیارد نفر به کرونا مبتلا شده و 40میلیون نفر می‌میرند

پژوهشگران باور دارند که اگر همه کشورها دستورالعمل‌های کاهش روابط اجتماعی را رعایت کنند، تا پایان سال جاری، بیش از 1.9 میلیون نفر در سرتاسر جهان جان خواهند باخت.

همزمان با افزایش سریع شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان، برخی دانشمندان و مراکز مطالعاتی در حال بررسی سناریوهای مختلف هستند و در یکی از بدترین سناریوها پیش‌بینی می‌شود 7میلیارد نفر به کرونا مبتلا شده و 40میلیون نفر جان ببازند.

در یکی از این مطالعات که توسط پژوهشگران دانشگاه «امپریال کالج» لندن تهیه شده، پیش‌بینی می‌شود، اگر کشورها اقدامات سختگیرانه‌ای که در بخش اعظم کشورهای اروپایی در دستور کار قرار گرفته را هم انجام دهند، در 250 روز آینده، 279 هزار شخص در اروپا و آسیای میانه بر اثر کرونا کشته خواهند شد.

این پژوهشگران باور دارند که اگر همه کشورها دستورالعمل‌های کاهش روابط اجتماعی را رعایت کنند، تا پایان سال جاری، بیش از 1.9 میلیون نفر در سرتاسر جهان جان خواهند باخت.

اما در سناریوی بدتر که عدم التزام دولت‌ها به اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با کرونا است، تعداد کشته‌ها به 40 میلیون نفر و تعداد مبتلایان به حدود 7 میلیارد نفر خواهد رسید.

پاتریم والکر، یکی از پژوهشگرانی که این مطالعه را برای دانشگاه امپریال کالج انجام داده، گفت: «پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهد همه جهان اوضاع بهداشتی اضطراری و بی‌سابقه‌ای در هفته‌ها و ماه‌های آینده تجربه خواهد کرد.»

او در ادامه توضیح داد: «نتایجی که ما از این مطالعه به دست آورده‌ایم، نشان می‌دهد که کشورها باید بین اقدامات پرشمار و پرهزینه برای مقابله با ویروس کرونا و یا پذیرفتن ریسک اعمال فشار سریع و بیش از ظرفیت بر سیستم بهداشتی خود یکی را انتخاب کنند… نتایج این مطالعه همچنین روشن کرد که اقدامات سریع، جدی و همگانی، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در سال آینده نجات دهد.»

براساس آمار ارائه شده تا ساعات پایانی شب روز جمعه 27 مارس 2020 در وبگاه worldometers تا کنون 577 هزار و 495 نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و 26 هزار و 447 نفر به همین دلیل جان باخته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا