جهانخاورمیانه

سنتکام از انهدام شش موشک ضدکشتی حوثی‌ها خبرداد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد، شش موشک آماده شلیک حوثی‌ها را هدف قرار داد و رسانه‌های محلی می‌گویند صنعا، پایتخت یمن، مورد حمله قرار گرفته است.

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۷:۲۰ بعد از ظهر شنبه ۱۴ بهمن به وقت صنعا نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده حملاتی را برای دفاع از خود علیه «شش موشک کروز ضد کشتی حوثی‌ها انجام دادند که برای پرتاب علیه کشتی‌ها در دریای سرخ آماده شده بودند.»

طبق این بیانیه نیروهای آمریکایی موشک‌های کروز را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شناسایی و آنها را «تهدیدی فوری» برای کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده و کشتی‌های تجاری در منطقه ارزیابی کردند.

سنتکام می‌گوید این حمله را در راستای حفاظت « از آزادی ناوبری» در آب‌های بین‌المللی برای امنیت کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری انجام داده است.

حملات هوایی به صنعا

در همین زمینه، رسانه‌های نزدیک به شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که آمریکا و بریتانیا مناطق «النهضین و عطان» در جنوب صنعا را هدف قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که صدای انفجارهای شدید در صنعا شنیده شده است.

خبرگزاری «سبا» هم گزارش داده است که علاوه بر صنعا، نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به «ذمار، البیضا و حجه» نیز حمله کرده‌اند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده است که شامگاه جمعه آمریکا حملات گسترده‌ای علیه مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه انجام داد.

آمریکا در این حملات برای اولین بار از بمب افکن‌های راهبری «بی-۱» که از تگزاس به پرواز در‌آمده بودند استفاده کرد. در این حمله هفت نقطه در عراق و سوریه بمباران شدند.

در همین حال، سنتکام جمعه اعلام کرد ناوشکن‌های این کشور ۱۲ فروند پهپاد شلیک شده توسط حوثی‌های یمن را در خلیج عدن و دریای سرخ که تهدیدی برای کشتی‌ها بودند، منهدم کردند.

بر اساس گزارش سنتکام، ناوشکن‌های آمریکایی کارنی و لابون با حمایت جنگنده‌های این کشور اقدام به رفع تهدید از هشت فروند از پهپادهای حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی کردند.

آمریکا، بریتانیا و کشورهای ائتلاف از ماه گذشته در مقابله با حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در یمن و با هدف رفع تهدید از کشتی‌رانی آزاد در آبهای باب‌المندب، دریای سرخ و فراتر از آن، اهداف وابسته به حوثی‌ها را بمباران کرده‌اند و این گروه شبه‌نظامی را به فهرست گروه‌های تروریستی بین‌المللی بازگردانده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا