جهان

سورپرایز سازمان بهداشت جهانی در خصوص میزان کارآیی دستکش در مقابله با کرونا

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که شستن مداوم دست‌ها، بهترین اقدام در مثابله با کووید 19 بوده و تاثیر بیشتری استفاده از دستکش دارد.

هر اندازه در مغازه‌ها و مراکز خرید بگردید که حرکت آنها طی روزهای گذشته در اکثر کشورهای جهان به شدت کاهش یافته، با افرادی دستکش به دست و ماسک به صورت مواجه می‌شوید تا جایی که تب دستکش و ماسک حتی به صفحه‌های تلویزیون نیز سرایت کرده و بسیاری از مهمانان را در بخش‌های خبری می‌توان با این سلاح‌های تازه، مشاهده کرد.

جای طرح این پرسش است که میزان کارآمدی این «سلاح» در مواجهه با ویروس کرونا که به یک بیماری پاندمیک جهانی تبدیل شده است و جهان تا این لحظه از یافتن واکسنی علیه آن ناتوان مانده، تا چه اندازه است؟

العربیه نت برای پاسخ به این پرسش، وب سایت سازمان بهداشت جهانی و بخش پرسش و پاسخ آن را مورد کنکاش قرار داد و به پاسخی رضایت بخش، دست یافت.

سازمان جهانی که هفته گذشته، ویروس کرونا را به عنوان پاندمیک جهانی توصیف نمود، تأیید کرد که ویروس کرونا، روی دستکش مستقر می‌شود، بنابراین اگر صورت خود را لمس کنید، بدون شک ویروس به شما منتقل خواهد شد!!.

سازمان بهداشت جهانی بر همین أساس تاکید کرد که شستن مداوم دست‌ها، بهترین اقدام در مثابله با کووید 19 بوده و تاثیر بیشتری استفاده از دستکش دارد.

بیش از 9،800 مورد مرگ و میر

نکته قابل توجه این است که براساس برآورد خبرگزاری فرانسه، به نقل از منابع رسمی، تا روز پنج‌شنبه 19 مارس ساعت 19:00 به وقت گرینویچ، ویروس کرونا، جان دست‌کم 9827 نفر در جهان را گرفته است.

از زمان آغاز این شیوع این ویروس، بیش از 232680 مورد ابتلاء در 158 کشور جهان، ثبت شده است.

شمار موارد تشخیص داده شده، تنها بیانگر بخش کوچکی از موارد واقعی ابتلاء به شمار می‌آیند زیرا در بسیاری از کشورها، صرفا افرادی مورد معاینه قرار می‌گیرند که باید در بیمارستان بستری شوند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز پنجشنبه 19 مارس، هشدار داد كه اگر جهان در جنگ با شیوع كرونا، هیچ گونه همبستگی به ویژه با فقیرترین كشورها از خود نشان دهد، جان میلیون‌ها نفر در معرض خطر قرار خواهد گرفت. وی در یک کنفرانس ویدئویی گفت: «اگر ما اجازه دهیم ویروس مانند زبانه‌های آتش، به ویژه در شکننده ترین مناطق جهان پخش شود، میلیون‌ها انسان، جان خواهند باخت.»

وی همچنین تأکید کرد که «همبستگی جهانی، نه تنها یک ضرورت اخلاقی است بلکه در راستای منافع همگان قرار دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا