ایران

سومین گفتگوی تلفنی روحانی و ماکرون طی یکماه گذشته

روسای جمهور فرانسه و ایران درباره امنیت و آزادی کشتیرانی در منطقه خلیج و تنگه هرمز به صورت تلفنی گفتگو کردند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران به صورت تلفنی با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی خود گفتگو و بر امنیت و آزادی کشتیرانی در منطقه و تنگه هرمز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، روحانی در این گفتگو تصریح کرد: روزانه دهها کشتی آزادانه عبور و مرور کرده و نیروهای ایران طبق مقررات نظارت خود را انجام میدهند.

رئیس جمهور ایران همچنین افزود: متاسفانه همزمان با تلاش های ایران و فرانسه برای کاهش تنش‌ها و ایجاد شرایط مساعد برای همزیستی پایدار در منطقه، شاهد اقدامات تحریک کننده از سوی آمریکایی‌ها هستیم.

روحانی مذاکرات انجام شده در ماه های اخیر را مثبت و گامی رو جلو دانست و گفت: هدف ایران از کاهش تعهدات تامین منافعمان در برجام و اجرای تعهدات طرفین برای استحکام و پایداری این توافق مهم بوده است. گسترش تعامل و همکاری ایران و اروپا می تواند فضای آرام و اطمینان بخشی را برای منطقه و جهان بوجود آورد و فرانسه به عنوان یکی از شرکای قدیمی ایران در اتحادیه اروپا می تواند نقشی سازنده در این راستا ایفا کند.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید مجدد بر پایبندی پاریس به تعهدات قید شده در برجام، گفت: رسیدن به نتیجه ای مورد قبول طرفین و تامین کننده منافع ایران در برجام برای پاریس حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا