آذربایجانایران

سیل و تگرگ دوباره در گرمی؛ بی اعتنایی دولت، وخامت وضعیت سیل زدگان

روز یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، بارش شدید باران و تگرگ و در پی آن وقوع سیل دوباره در روستاهای شهرستان گرمی استان اردبیل بار دیگر باعث آسیب‌های گسترده به زیر ساخت‌ها، خانه‌ها و خودروهای سیل زدگان در این منطقه شد.

بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۸ خرداد شروع دوباره بارش شدید باران و تگرگ در روستاهای شهرستان گرمی از جمله قیزقلعه سی، انجیرلو، قره‌خان بیگلو، قره آغاج، مسجیدلی و … باعث آسیب به زیرساخت ها، مزارع، باغات ، ماشین و خانه‌ها، حیوانات خانگی و … منطقه گردیده است و شبکه برق‌رسانی شهرستان گرمی دچار آسیب شده و برق برخی از روستاها تا لحظه تنظیم گزارش قطع شده است.

به گزارش صفحه مذکور، در روزهای اخیر این چندمین بار است که روستاهای شهرستان گرمی با بارش باران، تگرگ و سیل مواجه شده‌اند. بارندگی‌های و سیل متعاقب آن موجب کشته و زخمی شدن چندین نفر و همچنین خسارت‌های هنگفت به زیرساخت‌ها و اموال روستاییان شده است.

روز ۲۴ خرداد نیز سیل گسترده منطقه برزند شهرستان گرمی باعث فوت ۷ تن از اهالی به نامهای مقصود اسدی، جمیله آگاه، سارینا امیرپور، ثنا نوبخت، اسراء اسدی، مرسانا نوبخت و یک خانم مسن گردیده بود.

پس از وقوع سیل در تاریخ ۲۴ خرداد عملکرد ضعیف مسئولین استانی انتقاد های گسترده ای به همراه داشت و انتقادها پس از آن شدت گرفت که همزمان با مراسم تشییع جنازه فوت شدگان سیل، مسئولین استانی در شهرستان هیر مشغول برگزاری “جشنواره گیلاس” بودند خبرگزاری ایرنا روز پنجشنبه ۲۵ خرداد به نقل از رضا قاسمیان معاون امنیتی سیاسی استانداری اردبیل که در “جشنواره گیلاس” حضور داشت، نوشت: “وی به تبلیغات منفی دشمنان در غمگین نشان دادن ملت ایران اشاره کرد و گفت: برخلاف این تبلیغات، برگزاری چنین جشنواره‌های محلی، منطقه‌ای و استانی می‌تواند زمینه‌ساز نشاط و سرزندگی باشد.” این سخنان در شرایطی ایراد شده است که اهالی مناطق سیل زده از عدم حضور مقامات مسئول در روستاهای سیل‌زده و عدم کمک رسانی گله‌مند بودند.

همچنین افکار عمومی بی تفاوتی رسانه های سرتاسری و افراد شناخته شده در مورد سیل را نمونه واضحی از تبعیض علیه تورک های آذربایجان قلمداد کرده اند.

پس از افزایش حجم انتقادات به نحوه برخورد مقامات استانی و کشوری با سیل شهرستان های گرمی و بیله سوار، امروز ۲۸ خرداد احمد وحیدی، وزیر کشور با هیاتی از مسئولین از مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی بازدید کردند آقای وحیدی با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان، سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است، از آغاز پرداخت خسارات این سیل پس از برآورد کامل خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا