جهاندانش و فن آوری

شاتل «استارشیپ» شرکت اسپیس‌ایکس در پرواز آزمایشی پس از فرود موفقیت‌آمیز منفجر شد (ویدیو)

فضاپیمای نسل جدید «استارشیپ» پس از اینکه امروز پنجشنبه ۱۴ اسفند توانست به صورت عمودی به سکوی پرتاب فرود آید، پس از مدت کوتاهی منفجر شد.

اسپیس ایکس، شرکت هوا فضای متعلق به ایلان ماسک، آزمایش پرواز با ارتفاع زیاد فضاپیمای نسل جدید «استارشیپ» را که قصد دارد به مریخ ارسال کند، انجام داد. این وسیله فضایی که توانست به صورت عمودی به سکوی پرتاب فرود آید، پس از مدت کوتاهی منفجر شد.

سفینه فضایی نسل جدید غول پیکر استارشیپ که اسپیس ایکس سومین پرواز آزمایشی خود را در آن انجام داد، پس از یک پرواز آزمایشی موفق و علی‌رغم فرود عمودی و نرم بر روی سکو به دلیل افزایش شعله های آتش در محفظه موتور، با صدای بلند منفجر شد.

برخلاف سایر سفینه‌های فضایی، ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، شاتلی به اندازه غول پیکر را با رویای فرستادن همزمان ده ها نفر به مریخ توسعه داد.

اعلام شد، انفجاری که در سکوی آزمایش در نزدیکی مرز مکزیک و تگزاس رخ داد، ناشی از نشت در مخزن سوخت بود.

اولین تلاش پرواز اس‌ان۱۰ در طول روز به دلیل مشکلی در سیستم رایانه ای، به طور خودکار یک ثانیه قبل از راه اندازی لغو شد.

اسپیس ایکس اعلام کرد که اولین مأموریت پرواز مسافرتی خود به فضا، “اینسپیریشن۴” ، برای سه ماهه آخر سال جاری برنامه ریزی شده است.

در بیانیه ای که توسط این شرکت ارائه شده، عنوان شده است که پرواز از ایستگاه فضایی کندی در فلوریدا انجام می شود و جارد آیزاکمن، مدیر ارشد شرکت «شیفت۴ پیمنتس» و ۳ نفر دیگر که انتخاب خواهند شد با شاتل فضایی «کریو دراگون» به فضا پرتاب خواهند شد.

در این بیانیه عنوان شد که اسامی ۳ نفر دیگر که به فضا می روند در هفته های آینده اعلام خواهد شد و به افرادی که در مأموریت “شیفت ۴” شرکت خواهند کرد آموزش فضانورد تجاری توسط اسپیس‌ایکس داده می شود.

در اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در وب سایت رسمی مأموریت “شیفت ۴”، بیان شده است که ۴ صندلی پرواز مورد نظر نشان دهنده رهبری، امید، سخاوت و رفاه است.

این پرواز توسط جارد آیزاکمن انجام می شود و درآمد آن به بیمارستان تحقیقات کودکان «عزیز جود» ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا