آذربایجانایران

شبکه جاسوسی ایجاد شده توسط سرویس های ویژه ایران در آذربایجان افشا شد

۵ نفر به اتهام خیانت دستگیر شدند.

سازمان امنیت کشورآذربایجان به منظور جلوگیری از اقدامات اطلاعاتی – اخلالگرانه نمایندگان دستگاه های ویژه جمهوری اسلامی ایران علیه جمهوری آذربایجان و افشای شبکه جاسوسی ایجاد شده به اقدامات پیچیده عملیاتی-تحقیقی ادامه می دهد.

 

سرویس امنیت کشور آذربایجان اطلاعاتی در این باره منتشر کرده است.

 

در نتیجه اقدامات انجام شده مشخص شد که عسگروف ظاهر فخرالدین اوغلو که به عنوان کاپیتان کشتی در ناوگان نفتی دریای خزر فعالیت می کرد، در ازای دریافت منافع مالی، با همکاری مخفیانه نمایندگان دستگاه ویژه کشور مواجه شده است. در دوران تحصیلات دینی خود در قم، ایران. وی طی دوره گذشته اطلاعاتی از شرکت ها و نمایندگی های کشورهای خارجی فعال در کشورمان، مکان و زمان رزمایش های انجام شده توسط نیروی دریایی ارتش در دریای خزر و محموله های حمل شده به سکوهای نفتی جمع آوری کرد تا استفاده از آنها به ضرر حاکمیت و توان دفاعی جمهوری آذربایجان. ظاهر عسگروف با ارائه اطلاعات مذکور از طریق تلفن همراه و همچنین مستقیماً در ملاقات با این افراد در ایران، در قالب جاسوسی مرتکب خیانت به دولت شد. در تحقیقات دیگری مشخص شد که رسول اف النور آکیف اوغلو در سال 2018 در حالی که برای معالجه در ایران به سر می‌برد، با نمایندگان سرویس ویژه این کشور که خود را با نام‌های «میسه» و «دکتر» معرفی کرده بودند، با همکاری مخفیانه موافقت کرد. النور رسول اف ابتدا مستقیماً و سپس با بستگانش رسولوف عارف امراه اوغلو که در همکاری مخفیانه با وی همکاری می کرد وظایفی را که در ازای پرداخت مبالغ مختلف داده شده بود و پرواز بدون سرنشین متعلق به وزارت دفاع و مرز دولتی را انجام دادند. سرویس، که در فرودگاه ها و مناطق عبور خطوط لوله نفت و گاز در منطقه گاراداگ شهر باکو نگهداری می شد. عکس های منطقه ای که ماشین آلات، تانک ها و تجهیزات نظامی مختلف در آن قرار دارند، تجهیزات نمایش داده شده در TEKNOFEST Aviation، جشنواره فضا و فناوری در باکو، تأسیسات راهبردی و نظامی مستقر در باکو و همچنین در منطقه سالیان و فضولی، مجتمع های موشکی ضدهوایی و سایر دستگاه های کنترل راداری و ارسال فیلم های ضبط شده خود به نماینده ویژه سازمان. بدنه خدمات از طریق سیستم پیام رسانی فوری “واتس اپدر همان زمان مشخص شد که یکی دیگر از شهروندان جمهوری آذربایجان به نام آقازاده بختیار رفیق اوغلو برای تحصیلات دینی در جمهوری اسلامی ایران به سر می برد. فرآیندهای سیاسی، واحدهای نظامی، محل و مأموریت آنها و همچنین ستاد فرماندهی و دادن آنها به سازمان خدمات ویژه ایران.

 

همچنین مشخص شد جعفرزاده میرحافظ میریساق اوغلو در سال 2018 به دلیل اعمال مجرمانه ای که تحت کنترل سرویس های ویژه ایران مرتکب شده بود با حکم قضایی تحت بازرسی بین المللی قرار گرفت و ممدوف اورخان کامران اوغلو که هم اکنون در ایران مخفی شده است. به ضرر امنیت دولتی و توان دفاعی جمهوری آذربایجان است. اقدام در راستای انجام وظایف محوله، مشخص نمودن مناطقی که اشیاء نظامی در آن قرار دارند و موقعیت و سایر اطلاعات آنها را از طریق «تلگرام» برای جمهوری آذربایجان ارسال می کنند. “سیستم کاربردی

 

اتباع جمهوری آذربایجان، ظاهر عسکروف، النور رسول اف، عارف رسول اف، میرحافظ جعفرزاده و بختیار آقازاده به موجب ماده ۲۷۴ (خیانت در امانت) قانون جزا جمهوری آذربایجان متهم و دستگیر شدند.”مذاکرات”، “اعلامیه ها” و سایر اسامی که شهروندان آذربایجانی تحت نفوذ توحید ابراهیم بیلی، اورخان ممدوف، الشاد حاجی اف و دیگران که در ایران پنهان شده بودند، در حالی که از مسئولیت پرونده های جنایی علیه آنها فرار می کردند، به دستور عمل می کردند. سازمان خدمات ويژه ايران طي تحقيقات به عضويت درآمد گروههاي بسته ايجاد شده در اپليكيشن «واتس اپ» لو رفته است. معلوم شد که از طریق این گروه ها، افکار رادیکال مذهبی- افراطی، خلاف حقوق بشر شناخته شده توسط حقوق بین الملل مدرن، بر خلاف قانون اساسی جمهوری آذربایجان، و برای ایجاد حکومت مذهبی در آذربایجان محاسبه شده است. در حال حاضر، سرویس امنیت دولتی به تحقیقات و اقدامات عملیاتی پیچیده ادامه می دهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا