ایرانجهان

شبکه سی‌بی‌سی کانادا از یک فایل صوتی در باره پرواز ۷۵۲ اوکراین خبر داد

شبکه سی‌بی‌سی کانادا اعلام کرد به یک فایل صوتی مربوط به مقام ارشد سازمان هواپیمایی ایران دست‌ یافته که در آن گفته شده آسمان تهران در زمان حمله سپاه به پایگاه‌های آمریکایی بسته نشد تا طرح حمله فاش نشود.

شبکه خبری سی‌بی‌سی کانادا در گزارش خود عنوان کرد که به فایل صوتی یک مکالمه ۹۱ دقیقه‌ای مربوط به حسن رضایی‌فر، رییس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی ایران و یکی از اعضای خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی که در روز ۱۷ اسفند سال گذشته انجام شده، دست یافته است که جزییات تکان‌دهنده‌ای را در مورد سرنگون شدن هواپیمای اوکراینی و واکنش ایران به آن، فاش می‌کند.

بنا بر این گزارش و به نقل از اظهارات آقای رضایی‌فر بستن آسمان تهران می‌توانست به برملا شدن طرح حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکا در عراق، در جریان واکنش سپاه به کشته شدن قاسم سلیمانی به‌دستور دونالد ترامپ، منجر شود.

سی‌بی‌سی همچنین گزارش کرده که به بازماندگان قربانیان این واقعه در بریتانیا طی ایمیلی خبر داده شده‌ که آقای رضایی‌فر از ریاست تیم تحقیقاتی ایران درباره علل ساقط کردن پرواز ۷۵۲ کنار گذاشته شده است.

بدلیل منتشر نشدن فایل صوتی امکام تأیید این اظهارات وجود ندارد و فعلا اظهارات شبکه سی‌بی‌سی از انگلیسی به فارسی ترجمه می‌شود.

مقام‌های ایران به مدت سه روز حمله سپاه پاسداران به هواپیما را انکار کردند اما پس از افشای اصابت موشک به این هواپیما از سوی مقام‌های آمریکایی و کانادایی، شنبه ۲۱ دی مجبور به اعتراف تحت عنوان «خطای انسانی» کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا