جهانسلامتی و زندگی

شمار مبتلایان به مرز ۳ میلیون نفر رسید؛ تازه‌ترین آمار جهانی کرونا یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون نزدیک به ۳ میلیون نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌ و بیش از ۲۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند؛ در این گزارش درباره تازه‌ترین آمار جهانی کرونا در روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹ خواهید خواند.

به گزارش ای ان تی به نقل از وبسایت‌های رصدکننده آمار کرونا در جهان تا این لحظه یکشنبه ۷ اردیبهشت، ۲ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۵۴۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲۰۳ هزار و ۳۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۸۳۷ هزار و ۷۸۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان، با رسیدن به مرز ۱ میلیون نفر به مجموع ۹۶۰ هزار و ۸۹۶ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۵۴ هزار و ۲۶۵ مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. همچنین، از لحاظ تعداد بهبودیافتگان به ۱۱۸ هزار و ۱۶۲ نفر رسیده است.

کشور اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد با گذشتن از مرز ۲۰۰ هزار نفر به مجموع ، ۲۲۳ هزار و ۷۵۹ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۲۲ هزار و ۹۰۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. همچنین، از لحاظ تعداد بهبودیافتگان با نزدیک شدن به مرز ۱۰۰ هزار نفر به ۹۵ هزار و ۷۰۸ نفر رسید که به نسبت جان باختگان آمار بالایی را نشان می‌دهد.

کشور ایتالیا به‌عنوان سومین کشور جهان در ۲۴ ساعت گذشته با نزدیک شدن به مرز ۲۰۰ هزار نفر به مجموع ۱۹۵ هزار و ۳۵۱ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۲۶ هزار و ۳۸۴ ایتالیایی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین، از لحاظ تعداد بهبودیافتگان به ۶۳ هزار و ۱۲۰ نفر رسیده است.

کشور فرانسه با ۱۶۱ هزار و ۴۸۸ مبتلا در رتبه چهارم از نظر مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارد. در این کشور تا کنون ۲۲ هزار و ۶۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند  همچنین در فرانسه ۴۴ هزار و ۵۹۴ نفر بهبود یافته‌اند.

کشور آلمان با ۱۵۶ هزار و ۵۱۳ مبتلا در رده پنجم قرار دارد و در این کشور تا کنون ۵ هزار و ۸۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به میانگین جانباختگان در دیگر کشورها رقم خیلی پایینی را نشان می‌دهد. همچنین در آلمان ۱۰۹ هزار و ۸۰۰ نفر هم بهبود یافته‌اند که این رقم نیز در مقایسه با میانگین آمار مبتلایان و بهبودیافته‌گان دیگر کشورها درصد بالایی را نشان می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد شواهدی که نشان بدهد افراد بهبودیافته از کرونا در برابر این بیماری مصون‌اند و بار دیگر مبتلا نمی‌شوند، یافت نشده است. البته این را نیز گفت که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به نامشخص بودن نتیجه این پژوهش‌ها تا کنون به اقدام برخی کشورها در صدور گواهینامه‌ مصونیت از کرونا که می‌تواند شیوع این بیماری را افزایش دهد، هشدار داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا