آذربایجانسلامتی و زندگیسیاست

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۴۰۹ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ مورد کرونا مثبت جدید شناسایی شده و در مجموع در استان آذربایجان‌شرقی ۴۰۹ بیمار مبتلا به کرونا داریم.

محمدحسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی به ۴۰۹ نفر خبر داد و گفت که با روند فعلی تا هفته سوم فروردین ۹ درصد مردم این استان به کرونا مبتلا می‌شوند.

صومی با ابراز تاسف از اینکه دست‌کم ۳۲ نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند، گفت: «فقط در روز یک‌شنبه چهار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت کردند.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ مورد کرونا مثبت جدید شناسایی شده و در مجموع در استان آذربایجان‌شرقی ۴۰۹ بیمار مبتلا به کرونا داریم.

او گفت که هم اکنون ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها داریم اما  با روند فعلی رشد تصاعدی مبتلایان وضعیت بدتر خواهد شد و «در هفته سوم فروردین ماه ۹ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا خواهند شد».

صومی از مردم خواست تا از خانه بیرون نروند و گفت که بیشتر مبتلایان یا در مراسم عزا و یا مکان‌های شلوغ به این ویروس مبتلا شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا